May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۵۶۴۶۴
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
0
پول‌نیوز - نائب رئیس اول اتاق اصناف کشور گفت: دستفروشی معضل اجتماعی ۲۰ ساله در شهر رشت است.

جلال الدین محمد شکریه در جمع کسبه خیابان های شیک و اعلم الهدی رشت در خصوص مشکلات پیاده راه فرهنگی رشتبا اشاره به نقش بارز و اصناف در ایجاد اشتغال پایدار گفت: سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد که ۶۰۰ هزار از این مشاغل توسط واحدهای صنفی به وجود آمد. در حالیکه نرم جهانی برای هر دو هزار نفر یک واحد صنفی است اما در ایران برای هر 25 نفر یک واحد صنفی وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان با بیان اینکه افتخار می کند یک بازاری است، ادامه داد: من چون درد بازاریان را می دانستم وارد عرصه شورای شهر شده تا نماینده این طیف وسیع از جامعه در این مرکز قانونگذاری محلی شوم.

وی، ساماندهی دستفروشان را از مهمترین خواسته‌های خود اعلام کردند و معتقد هستند که پیاده راه متعلق به همه مردم است و نباید گذاشت عده ای آن را به تملک خود درآورند.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان به رشد فروشگاههای بزرگ و تغییر نیازها و رفتارهای مردم اشاره کرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا برندها و مجتمع های تجاری را به سمت بیرون شهر سوق دهیم.

این عضو شورای شهر رشت به طرح تغییر پیاده راه و بررسی آن توسط مشاور اشاره کرد و گفت : پس از کار مشاور، طرح بازنگری پیاده راه به صحن شورا خواهد آمد که پس از تصویب برای اجرا به شهرداری خواهد رفت.

در ادامه جلسه فرهاد دلق پوش مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز با اشاره به این نکته که بازار یک ظرفیت بزرگ در حوزه اقتصاد است، گفت:باید بازار، مشکلات و چالش های آن را دید و نسبت به حل آن کوشید تا از این ظرفیت مناسب و بزرگ برای رونق صنعت و گردشگری گیلان استفاده شود .

وی بازار رشت را ویترین فرهنگ و هویت گیلانی ها دانست و افزود: بازار باید با طرح و برنامه پیش رفته و از روزمرگی خارج شود.

دلق پوش، وجود فروشگاههای بزرگ، فضای مجازی، تجارت الکترونیک را اجتناب ناپذیر دانست و تأکید کرد: مشکل اصلی بازار رشت، دستفروشان هستند که ساماندهی آنها در اولویت برنامه های ما است. با همفکری و همیاری بازار، اتاق اصناف و سازمان می توانیم به رونق کسب و کار کمک کنیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: رشت ، دستفروشی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: