April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
استفاده ارتش آمریکا از شبکه هوش مصنوعی برای صرفه‌جویی چندمیلیارد دلاریپول‌نیوز - نیروی دریایی ارتش آمریکا قصد دارد با استفاده از یک شبکه هوش مصنوعی جدید ناوگان خود و نقاط کلیدی و حساس را به یکدیگر مرتبط کند.

به نقل از فیوچریسم عملیاتی شدن این طرح که بدون استفاده از روش های نظامی و تسلیحاتی معمول صورت می پذیرد یک صرفه جویی چندمیلیارد دلاری را برای ارتش آمریکا به ارمغان می آورد.

شبکه یادشده که CANES نام خواهد گرفت کشتی ها، زیردریایی ها و برخی پایگاه های حساس ارتش آمریکا را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به یکدیگر متصل می کند.

استفاده از CANES نیاز به نیروی انسانی برای مدیریت و کنترل کشتی ها، زیردریایی ها و مراکز مختلف را کاهش می دهد و طی سال های آینده به صرفه جویی مالی بی سابقه ای منجر می شود.

همچنین این سیستم می تواند به طور خودکار تهدیدها و اهداف دشمن را شناسایی کند و بر امنیت ناوگان نیروی دریایی آمریکا بیفزاید و آن را کمتر آسیب پذیر نماید.

نیروی دریایی آمریکا امیدوار است استفاده از این شبکه تا سال 2020 گسترش چشمگیری یابد و 190 کشتی و زردریایی و مرکز عملیاتی را دربر بگیرد. در حالی که نیروی هوایی امریکا نیز به دنبال اجرای طرح های مشابهی است، روسیه و چین نیز در حال به روزرسانی ارتش خود با استفاده از هوش مصنوعی هستند.
منبع: فارس
برچسب ها: هوش مصنوعی ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: