کد خبر: ۲۵۸۰۹۲
۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
0
آذری جهرمی گفت: یکی از اولویت‌های مهم کشور در آینده پیش رو توسعه اقتصاد دیجیتال است. کشورهای مختلف استراتژی‌ها و برنامه‌های بلندمدت خود را دنبال می کنند، به طور نمونه کشور هندوستان برنامه ریزی کرده تا سال ۲۰۲۵، معادل ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی پنج تریلیون دلاری خود را از این محل تامین کند.
شیوه جدید تامین مالی کسب‌وکارهای نوپا با پول‌های خردپول‌نیوز - وزیر ارتباطات از مدل جدید تامین مالی کسب و کارهای نوپا خبر داد و گفت: در این مدل تامین مالی از طریق پول‌های خرد در بورس صورت می‌گیرد.

محمد جواد آذری جهرمی امروز ۲۳ دی ماه، در برنامه امضای تفاهمنامه مدل‌های تامین مالی سرمایه جمعی برای کسب و کارهای نوپا و نوین که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد گفت: یکی از اولویت‌های مهم کشور در آینده پیش رو توسعه اقتصاد دیجیتال است. کشورهای مختلف استراتژی‌ها و برنامه‌های بلندمدت خود را دنبال می کنند، به طور نمونه کشور هندوستان برنامه ریزی کرده تا سال ۲۰۲۵، معادل ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی پنج تریلیون دلاری خود را از این محل تامین کند.

او به اهمیت موضوع تامین مالی کسب و کارهای کوچک هم اشاره کرد و گفت: در مدل جدید تامین مالی کسب و کارهای نوپا، تامین مالی جمعی در بورس صورت می‌گیرد. بنا بر این طرح، افراد می‌توانند ایده‌های خود را در بورس عرضه کرده و منابع مالی پروژه را از طریق پول‌های خرد که عموما ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان است تامین کنند و البته در آینده هم افزایش سرمایه صورت می گیرد.

وی چنین توضیح داد: این تامین مالی جمعی از سه طریق سرمایه‌گذاری اعانه‌ای یا نذر اشتغال، شراکت و دریافت سهم شرکت استارتاپ و سرمایه‌گذاری برای دریافت بخشی از کالاهای تولیدی شرکت استارتاپی در آینده خواهد بود.  

جهرمی افزود: ایران ظرفیت‌های بالایی در حوزه کسب و کارهای آی تی محور دارد و البته تامین مالی یکی از مشکلات آن‌ها است که تلاش کردیم با طراحی چنین مدل‌هایی تامین سرمایه مورد نیاز آن‌ها صورت گیرد. امروز در دنیای اقتصاد، دیجیتال یکی از محورهای اقتصادی به حساب می‌آید که بر این اساس استراتژی اقتصاد دیجیتال کشور در حال طراحی است و گام‌های آخر را می‌گذراند.

وی ادامه داد کرد: بعد از تدوین نهایی، این استراتژی باید به تصویب هیات دولت برسد. طرح تکاپو از سوی وزارت کار نیز اجرایی شده است که به نظر می‌رسد بخشی از اشتغال‌زایی را پوشش دهد؛ البته سال گذشته نیز صندوق سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر نیز اجرایی شده و در بورس مصوب و ابلاغ شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: