April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس کمیته بررسی حادثه سانچی در نشست خبری صبح امروز:
کد خبر: ۲۵۸۶۶۱
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
0
مسئولان بر خلاف ادعای ساعات اولیه حادثه تاکید کردند که چین در امدادرسانی به نفت کش ایرانی تعللی نورزیده چرا که بضاعت این کشور در همین حد بوده است. مقامات ایرانی معتقدند تا مادامی که از جعبه سیاه رمزگشایی نشود نمی توان هیچ تئوری را به صورت قطعی صادر کرد.
داستان‌سرایی ژول‌ورنی نکنید!پول نیوز-نشست خبری کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفت‌کش سانچی صبح امروز برگزار شد. به گزارش خبرنگار پول نیوز، در این نشست که با حضور اعضای این کمیته برگزار شده بود، همه ابعاد حادثه تلخ تصادم دو کشتی چینی و ایرانی بررسی شد و مسئولان بر خلاف ادعای ساعات اولیه حادثه تاکید کردند که  چین در امدادرسانی به نفت کش ایرانی تعللی نورزیده چرا که بضاعت این کشور در همین حد بوده است. مقامات ایرانی معتقدند تا مادامی که از جعبه سیاه رمزگشایی نشود نمی توان هیچ تئوری را به صورت قطعی صادر کرد.

خلاصه نشست امروز که با ریاست علی ربیعی به همراهی راستاد، معاون راه و شهرسازی، جبل عاملی رییس کمیته اضطرار و برومندی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری را دنبال کنید.

علی ربیعی، وزیرکار:


بضاعت چین برای امدادرسانی به سانچی ایرانی بیشتر از این نبود

برخورد موشک به نفت‌کش ایرانی داستان‌سرایی ژول‌ورنی است که به لحاظ سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک امکان آن وجود ندارد

جعبه سیاه سانچی با حضور نمایندگان ایرانی پلمپ شده است و تا 3 ماه دیگر در چین و با حضور نمایندگان ذی‌نفع ایرانی رمزگشایی می‌شود


همکاران من در سازمان بنادر از کشتی کریستال چینی بازدید کرده و از آن عکس و فیلم تهیه کرده‌اند

میانگین سنی خدمه کشتی سانچی زیر 40 سال بوده است

محل حادثه از نزدیک‌ترین ساحل که ساحل شانگهای باشد، 300 کیلومتر فاصله داشته و این به این معناست که حداقل 10 تا 15 ساعت مسافت باید برای رسیدن به محل طی می‌شده است

میزان فوم مورد نیاز برای خاموش کردن حریقی که اتفاق افتاد بیش از 5 هزار تن بود و این در حالی است که روی هر کشتی که برای کمک از چین ارسال می‌شد قابلیت حمل نهایتا 4 تن فوم بوده است

نصب پرچم کشورهای دیگر روی یک کشتی امری متداول است. فواید بازرگانی حمل کالا با پاناما علت نصب پرجم این کشور روی نفت کش ایرانی است.


محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

هیچ مستندی در رابطه با خاموش بودن سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای وجود ندارد. این سیستم امروز متداول و رایج است و به طور قطع و یقین دو کشتی از این سیستم استفاده می‌کردند.

سیستم شناسایی خودکار AIS از فواصل مشخصی از ساحل امکان ردیابی دارد. سانچی در زمان 158 مایل دریایی از ایستگاه‌های ساحلی فاصله داشته و این در حالی است که تا فاصله 25 مایلی از ساحل امکان ردیابی وجود دارد، بنابراین AIS یا سیستم شناسایی خودکار آن قابل ردیابی نبوده است.

مصاحبه با خدمه چینی به زودی انجام خواهد شد

محموله کشتی فله‌بر کریستال سویا بوده و اشتعال زا نبوده با اینحال قسمت دماغه آن تا 50 متر آتش گرفته است



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: