کد خبر: ۲۶۰۳۰۵
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
0
 پول‌نیوز -لاهه (The Hague)، شهری در غرب کشور هلند است، این شهر پایتخت اداری کشور هلند به شمار می رود، اما جاذبه های گردشگری متعدد آن سبب شده تا گردشگران زیادی این شهر هلندی را برای سفر خود انتخاب کنند. شهر لاهه در تمام دنیا به عنوان شهری پر از آرامش و صلح مشهور می باشد.

سفری به لاهه (+عکس)

با تمام تفاسیری که از این شهر هلندی کردیم، اما مثل هر کشور دیگری مسافران برای سفر خود نیاز به اطلاعات جزئی تری نظیر مناسب ترین محل اقامت و همچنین رستوران های مقصد و بهترین زمان برای سفر دارد.

سفری به لاهه (+عکس)

لاهه، شهری در سواحل غربی هلند است. جمعیت شهر لاهه طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷، انجام شده حدود ۵۷۷۷۴۸ نفر در این شهر زندگی می کنند. شهر لاهه بعد از آمستردام و روتردام سومین شهر پرجمعیت کشور هلند به شمار می رود.

سفری به لاهه (+عکس)

مختصری از تاریخ شهر لاهه

شهر لاهه در هلند را کسی که همه تصور می کردند امپراتور روم (رومانورام) می شود، کشف کرد. رومانورام شروع به ساخت قلعه‌ای در این شهر هلندی در جنگلی نزدیک به دریا کرد تا بعد از تاج گذاریش در آن قلعه زندگی کند؛ اما قبل از تاج گذاری وی در یکی از جنگهایش کشته شد و ساخت قلعه او به پایان نرسید؛ ولی بخشی از این قلعه تا به امروز باقی مانده است و آن ریدرزال (Ridderzaal) نامیده می‌شود.

سفری به لاهه (+عکس)

پس از گدشت سالهای متمادی، کنتهای هلند، از لاهه به عنوان مرکز اداری و اجرایی خود استفاده می‌کردند. تا این که در سال ۱۸۰۶ میلادی، نیروهای اشغالگر فرانسوی لاهه را شهر نامیدند. شهر لاهه محل زندگی و کار ملکه بئاتریکس است.

 همۀ اداره ها وسفارت های دولتی هلند در شهر لاهه واقع هستند به همین دلیل به آن پایتخت اداری این کشور می گویند. اهمیت این شهر، از مدتها پیش به عنوان یک مرکز قضایی و سیاسی بین‌المللی، با برگزاری کنفرانسهای صلح لاهه از سال ۱۸۹۹ تا سال ۱۹۰۷ آشکارا تثبیت شده است.

اطلاعات کلی شهر لاهه در هلند

زبان رسمی: هلندی
واحد پول: یورو
کد کشور: +۳۱
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
شماره های اضطراری:
۱۱۲ (علاوه بر زبان هلندی، تماس‌ها به زبان‌های انگلیسی و آلمانی هم پاسخ داده می‌شوند).

آب و هوا شهر لاهه

آب و هوا در کشور هلند، معمولا ملایم و معتدل است، شهر لاهه هم نیز از همین آب و هوای کشور هلند پیروی می کند. گرمترین ماه سال، ماه آگوست (مرداد) با حداکثر دمای ۲۳/۰۵ درجه و سردترین ماه سال، ژانویه (دی) با حداقل ۰/۸ درجه است. پرباران‌ترین ماه سال در این شهر، سپتامبر (شهریور) با ۲۶۱ میلیمتر باران در ماه است. بهترین زمان برای سفر به لاهه بهار و پاییز هستند.

هزینه اقامت در لاهه

شهر لاهه دارای هتل ها و هاستل های فوق العاده ای است، به همین دلیل شما نیازی به نگرانی بابت اقامتتان در این شهر لازم نیست که داشته باشید، تنها باید میزان هزینه ای که می خواهید برای اقامتتان داشته باشید را تعیین کنید و یکی از هتل های این شهر را از طریق سایت های رزرو آنلاین رزرو کنید. در ادامه چند هتل در این شهر را به شما معرفی می کنیم.

این هتل ۵ ستاره در شهر لاهه در هلند میتونه پیشنهاد خوبی برای اقامت باشه. این مکان امکانات فوق العاده کاملی داره که تونسته میهمانان خودش رو از اقامت تو این هتل راضی نگه داره.نمونه امکانات این هتل که با سرویس دهی عالی ارائه میشن : اتاق کسب و کار، سرویس خشک شویی، رستوران، باشگاه هست.

شماره تلفن: ۰۰۳۱۷۰۷۱۰۷۰۰۰
وب سایت:www3.hilton.com
آدرس: هلند – لاهه Zeestraat ۳۵، ۲۵۱۸ Den Haag، Netherlands

هتل Des Indes

هتل دس اندس (Hotel Des Indes) در شهر لاهه جزء هتل های ۵ ستاره بسیار شیک و لاکچری این شهر به شمار می رود. از جمله امکانات این هتل که سبب می شود سفر شما بسیار خاطره انگیز شود شامل رستوران، اتاق کسب و کار، باشگاه ورزشی سرویس دهی های خیلی کامل آن می باشد.
شماره تلفن: ۰۰۳۱۷۰۳۶۱۲۳۴۵
وب سایت:www.hoteldesindes.nl
آدرس: هلند – لاهه Lange Voorhout ۵۴، ۲۵۱۴ EG Den Haag، Netherlands

هتل هیلتون

هتل Crowne Plaza Den Haag – Promenade
این هتل ۵ ستاره در شهر لاهه دارای امکاناتی نظیر اتاق کسب و کار، سرویس خشک شویی، استخر، باشگاه ورزشی و رستوران می باشد، اکثر مسافرانی که در این هتل اقامت داشته اند از امکانات و سرویس دهی این هتل رضایت کامل را داشته اند.
شماره تلفن: ۰۰۳۱۷۰۳۵۲۵۱۶۱
آدرس: هلند – لاهه Van Stolkweg ۱، ۲۵۸۵ JL Den Haag، Netherlands

هتل پلازا در لاهه

کشور هلند به غذاهای خوشمزه و لذیذش شهرت دارد. در سفر به این کشور حتما poffertjes را تست کنید، همچنین پنکیکی که با پودر شکر سرو را امتحان نمایید. پنیر ادام و پنیر گودا و انواع دسرهای سنتی و مدرن هلندی را هم فراموش نکنید. هزینه غذا در شهر لاهه متوسط است. در ادامه چند رستوران و هزینه خورد و خوراک در این شهر را ذکر خواهیم کرد.

خورد و خوراک در لاهه هلند

رستوران Baladi Manouche
یکی از رستوران های شهر لاهه که هم قیمت مناسبی دارد و هم دارای منوهای غذایی متنوع نظیر انواع غذاهای مدیترانه ای و خاورمیانه نیز می باشد. همچنین اگر به دنبال پیتزاها و غذاهای محلی هلندی هم هستید می توانید به این رستوران در سفرتون به لاهه هلند سر بزنید.
شماره تلفن: ۰۰۳۱۷۰۴۴۴۳۸۷۷
وب سایت:baladionline.nl
آدرس: هلند – لاهه Torenstraat ۹۵، ۲۵۱۳ BP Den Haag، Netherlands

رستوران Simonis aan de Haven

کسانی که اهل خوردن غذاهای دریایی هستند رستوران Simonis aan de Haven می تواند گزینه ی مناسبی برایشان باشد. قیمت منوی غذاهای این رستوران بسیار معقول است و همچنین فضای داخلی این رستوران برایتان تجربه ای به یاد ماندنی است.
شماره تلفن: ۰۰۳۱۷۰۳۵۰۰۰۴۲
وب سایت:www.simonisvis.nl
آدرس: هلند – لاهه Visafslagweg ۲۰، ۲۵۸۳ DM Den Haag، Netherlands

در شهر لاهه، هلند به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب و رو به بالا قیمت باید ۱۳ یورو را بپردازید. همچنین اگر بخواهید در یک رستوران متوسط رو به بالا یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ ۶۰ یورو هزینه نمایید. مک دنالد ارزان ترین ساندویچی است که در کشورهای خارجی می توانید میل کنید قیمت هر ساندویچ ۷ یورو است. قیمت یک بطری آب معدنی ۲ یورو می باشد. همچنین اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل ۳ یورو پرداخت بنمایید.

هزینه حمل و نقل در لاهه

با توجه به این که سیستم حمل و نقل در شهرهای کشور هلند بسیار کارآمد و توسعه یافته است، اما مردم این شهر لاهه علاقه بسیار به دوچرخه سواری دارند. حتی بسیاری از افراد از این وسیله برای سفرهای بین شهری هم استفاده می‌کنند. با پرداخت روزانه ۱۰ یورو می‌توانید دوچرخه کرایه کنید.
هزینه تهیه بلیط اتوبوس و مترو: هزینه‌ی بلیت تک سفره‌ی در شهر لاهه هلند، ۳٫۵۰ یورو است، با تهیه یک بلیط ماهانه به مبلغ ۷۰ یورو می توانید یک ماه در شهر لاهه به هر مسیری که می خواهید بروید.

هزینه تاکسی: قیمت تاکسی، اگر بخواهید با تاکسی به سفرهای درون شهری خود بروید برای شروع تاکسی باید مبلغ ۳٫۵ یورو پرداخت کنید به ازای هر یک کیلومتر ۲ یورو به مبلغ اولیه اضافه می گردد. اگر شما تاکسی را برای مدتی منتظر نگه دارید به ازای هر یک ساعت مبلغی معادل ۲۱ یورو به مبلغ نهایی اضافه می گردد.

هزینه بنزین: اگر هم خواستید ماشین در این کشور اجاره کنید، لازم است بدانید که قیمت بنزین در شهر کشور هلند به ازای هر لیتر ۱٫۵ یوور ست.

جاذبه های مهم گردشگری در لاهه

کلیسای سنت جیمز (The Grote of Sint-Jacobskerk)

قدیمی‌ترین بخش این کلیسا، به قرن ۱۴ و جدیدترین قسمتش (که برجی ۱۰۰ متری است) به حدود سال ۱۴۲۰ میلادی باز می‌گردد. این برج به خاطر فرم شش ضلعی‌اش در هلند بی همتاست و برای دیدبانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. نماهایی که از بالای این برج می‌توانید از شهر تماشا کنید باورکردنی نیستند. فضای داخلی به زیبایی تزئین شده و می‌توان مقبره چهره‌های سرشناسی را در آنجا پیدا کرد. یک سکوی خطابه منبت‌کاری شده از سال ۱۵۵۰، نشان‌های رسمی شوالیه‌های پشم زرین، ارگ بزرگ قرن نوزدهمی و شیشه‌های رنگی در قسمت گروه هم‌سرایان و جناح شمالی کلیسا از قسمت‌های شاخص دیگر هستند.

شماره تلفن: ۰۰۳۱۷۰۳۰۲۸۶۳۰
آدرس: هلند – لاهه Rond de Grote Kerk ۱۲، ۲۵۱۳ AM Den Haag، Netherlands

کلیسای سنت جیمز

کاخ صلح (The Peace Palace)
کاخ معروف صلح (Vredespaleis)، ساختمانی آجری و با ابهت، ساخته شده در سال ۱۹۰۷-۱۹۱۳ است. این بنا تلفیقی از سبک‌های گوتیک و نئو کلاسیک بوده و امروزه جایگاه دیوان بین المللی عدالت و آکادمی حقوق بین‌الملل و کتابخانه حقوق بین الملل است. دکوراسیون داخلی این سازه بسیار غنی و تشکیل شده از مواردی از کشورهای مختلف شامل مرمر ایتالیایی، قابکاری چوبی بزریلی و آمریکایی و نرده‌های آهنی تزئینی آلمانی است. در آخر هفته‌ها تورهایی هدایت شده در کاخ و باغ‌های حول آن برگزار می‌شود.
شماره تلفن: ۰۰۳۱۷۰۳۰۲۴۲۴۲
وب سایت:vredespaleis.nl
آدرس: هلند – لاهه Carnegieplein ۱، ۲۵۱۷ KJ Den Haag، Netherlands

کاخ صلح

موزه دروازه زندان (The Prison Gate Museum)
در جناح شمالی بینهوف، دروازه زندان (Gevangenpoort)، سازه‌ای محافظت شده، متعلق به سال ۱۲۹۶ قرار دارد. این بنا در قرن ۱۵ به زندان تغییر کاربری داده و محلی است که برادران کرنِلیس و یوهان دِویت به اتهام سو قصد به جان شاهزاده ویلیام سوم در سال ۱۶۷۲ کشته شدند (یادمانی از آن دو در نزدیکی حیاط وجود دارد). زندان قدیمی و اتاق‌های شکنجه از دهه ۱۸۸۰ برای بازدید عموم بازگشایی شدند و مجموعه بزرگی از نقاشی‌ها، نسخ چاپی و عتیقه‌ها در کنار آلات شکنجه در آن به نمایش گذاشته شده است.

موزه دروازه در لاهه

بینهوف (The Binnenhof)
بینهوف در مرکز قدیمی‌ترین بخش لاهه قرار دارد. این مکان متعلق به سال ۱۲۵۰ میلادی بوده و مجموعه‌ای نامنظم از ساختمان‌هایی به دور حیاطی مرکزی است و به ساختمان قلعه‌ای گره خورده که امروزه محل اتاق‌های پارلمان است. مهم‌ترین بخش‌های این مجموعه، تالار شوالیه‌ها و اقامتگاه رسمی نخست وزیر در جناح شمالی است. تالار شوالیه‌ها به خاطر نقاشی‌های قابل توجهش با تصویر دولتمردان و پرتره شاه ویلیام دوم زیر مهر رسمی دولت، بسیار حائز اهمیت است.
آدرس: هلند – لاهه Ridderzaal، Den Haag، Netherlands

بینهوف

پارک مادورودام لاهه (Madurodam)
این پارک مینیاتوری در لاهه فاصه کمی از مرکز شهر داره که مکلن فئق العاده ای برای گشت و گذار تو این شهره.دکوراسیون و چیدمان های فوق العاده زیبایی داره که میتونه برای بازدیدکنندگان وسایل قابل یادگیری بسیاری داشته باشه. خانه های زیبا، زمین های لاله، بازار پنیر، یک کارخانه تولید کفش چوبی، آسیاب های بادی، کاخ صلح و بسیاری از مادورودام قرار داده شده.
شماره تلفن: ۰۰۳۱۷۰۴۱۶۲۴۰۰
وب سایت:www.madurodam.nl
آدرس: هلند – لاهه Unnamed Road، ۲۵۸۴ Den Haag، Netherlands

پارک مادورودام لاهه

ریدِرزال: تالار شوالیه‌ها (Ridderzaal)
در انتهای شرقی حیاط مرکزی بینهوف، تالار قرن سیزدهمی شوالیه‌ها، بنایی تاریخی و تماشایی که هنوز هم برای امور دولت استفاده می‌شود قرار دارد. این تالار بزرگ گوتیکی، پنجره‌های رنگی فوق العاده ای دارد که نشان رسمی شهرهای هلند را به همراه نشان خانواده‌های نجیب‌زادگان اصلی هلند به نمایش می‌گذارند. ساختار سنگین و چوبی سقف این سازه، با تیرهای ۱۸ متری شبیه به یک کشتی برعکس است. این بنا که در اصل به عنوان یک تالار ضیافتی ساخته شده بود، قبل از بازسازی‌اش در سال ۱۹۰۴ به عنوان بازار، گردشگاه، سالن تمرین، زمین بازی و حتی بیمارستان هم مورد استفاده قرار گرفت.
آدرس: هلند – لاهه Ridderzaal، Den Haag، Netherlands

فستیوال های شهر لاهه

جشنواره موسیقی جاز در شهر لاهه ۲۵ اردیبهش برگزار می گردد.
مسابقه قایق رانی دریای شمالی اواسط خرداد برگزار می شود.
جشنواره آتش بازی که در تیر و مرداد برگزار می شود.
جهت دسترسی به شهر لاهه در هلند ابتدا باید به شهر آمستردام سفر کنید و سپس از آن جا توسط اتوبوس یا تاکسی به شهر لاهه سفر کنید.




منبع:کجارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: