May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تجارت نفت میان ایران و فرانسه از مرز 2 میلیارد دلار گذشتپول‌نیوز - سفیر فرانسه در تهران گفت: وزارت نفت ایران توانسته پویایی مطلوبی در پروژه‌های نفتی به‌ویژه پروژه‌های پارس جنوبی ایجاد کند.

فرانسوا سنمو در افتتاحیه کارگاه آموزشی ایرانی-فرانسوی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنعت نفت با اشاره به موفقیت وزارت نفت در ایجاد پویایی در شرکت‌های ایرانی، اعلام کرد: هیئت فرانسوی در بازدید اخیر از تأسیسات پالایشگاه‌های گازی میدان پارس جنوبی، تحت تأثیر قرار گرفتند.

وی افزود: با رفع تحریم‌ها علیه ایران و اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، همکاری ایران و فرانسه در زمینه نفت و گاز ازسر گرفته شده، به گونه‌ای که حجم تجارت نفتی دو کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی از مرز ۲ میلیارد دلار فراتر رفته است.

سفیر فرانسه در تهران با اشاره به تجربه شرکت‌های فرانسوی در فعالیت‌های بین‌المللی، ابراز امیدواری کرد که توسعه همکاری شرکت‌های ایرانی و فرانسوی در صنعت نفت و گاز که شامل همکاری در زمینه اچ‌اس‌یی نیز می‌شود، ادامه یابد.

سنمو یادآور شد: اچ‌اس‌یی مسئله‌ای مهم در صنعت نفت و گاز ایران است و زمینه‌ساز تلاقی توسعه اقتصادی با مسائل انسانی و اخلاقی به شمار می‌آید.

وی همچنین اعلام کرد: در پی امضای توافق زیست‌محیطی پاریس (COP۲۱)، مسئله محیط زیست دیگر جنبه الزام‌آور یافته است و بر این اساس، اچ‌اس‌یی دیگر یک مسئله جانبی نیست و جایگاهی اساسی دارد.

کارگاه دور روزه آموزشی ایرانی-فرانسوی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در صنعت نفت امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه) با حضور متخصصانی از شرکت‌های معتبر نفت و گاز دنیا و حوزه HSE فرانسه با هماهنگی معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی و اداره کل HSE وزارت نفت برگزار می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: