May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۶۳۵۵۹
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
0
حسین افضلی اظهار داشت: یکی از این موضوع‌ها در مورد عمر هواپیما است که اعلام شده تکتولوژی یا عمر این هواپیما به 70 سال پیش بر می‌گردد،در صورتی که هواپیما 25 سال است ساخته شده و نمی‌تواند تکنولوژی آن متعلق به 70 سال پیش باشد.

پول‌نیوز - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در مورد حادثه هواپیمای حادثه یاسوج گمانه‌زنی کرد گفت: باید اجازه دهیم تحلیل‌ها پس از پیدا شدن جعبه سیاه انجام شود.

حسین افضلی امروز در جمع خبرنگاران در مورد جدیدترین جزییات حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج با اشاره به اینکه صحبت‌های مختلفی در مورد حادثه مطرح می‌شود، اظهار داشت: یکی از این موضوع‌ها در مورد عمر هواپیما است که در فضای مجازی و حتی برخی مصاحبه‌‌ها اعلام شده تکتولوژی یا عمر این هواپیما به 70 سال پیش بر می‌گردد،در صورتی که هواپیما 25 سال است ساخته شده و نمی‌تواند تکنولوژی آن متعلق به 70 سال پیش باشد.

نماینده مردم شهرستان اقلید افزود: از طرفی دیگر در مورد خلبان هواپیما سخنانی مطرح است که در این زمینه نیز باید اعلام کنیم به گفته مسئولان، این خلبان با تجربه بوده و بیش از 400 بار این مسیر را طی کرده است.

افضلی خاطرنشان کرد: براساس صحبت مسئولان در کمیسیون عمران، چهار تا پنج دقیقه قبل از حادثه یکی از مسافران تلفنی صحبت کرده و در این مکالمه فضای داخل هواپیما معمولی بوده، هیجان و یا مشکل خاص نیز نبوده است و دقایقی پس از این مکالمه هواپیما در رادار محو می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه پس از اتفاق افتادن این حادثه برخی از مسئولان کشوری برای حضور در یاسوج از پرواز تهران به شیراز استفاده کرده و ادامه مسیر را زمینی رفته‌اند، گفت: از این موضوع اطلاع ندارم، اما این را نمی‌پذیرم که مسئولان ریسک طی کردن این مسیر را نداشته و بخواهند از مسیری دیگر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز با رادیارهای مختلفی که در سیستم هواپیمایی استفاده می‌شود، مشاوران متخصص در طراحی فرودگاه تمام جوانب را در نظر می‌گیرند و بدون شک پیش‌بینی فنی در این صورت گرفته است خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند برخی مسئولان از این مسیر استفاده نمی‌کنند، بعید است، تا آنجا که اطلاع دارم بیشتر نمایندگان از فرودگاه یاسوج برای عظیمت به تهران و مسیربالعکس استفاده می‌کنند.

برچسب ها: یاسوج ، هواپیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: