کد خبر: ۲۶۳۶۴۸
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱
0
پول‌نیوز - وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به وزارتخانه‌ها، استانداران، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی اعلام کرد، در محورهای برون شهری فقط تردد اتوبوس‌های دارای پروانه فعالیت مجاز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مجاز است.

متن بخشنامه وزیر راه و شهرسازی در زیر آمده است.

‌در پی رخداد حادثه اتوبوس مورخ 23 بهمن 96 در محور دیهوک-‌فردوس استان خراسان جنوبی، با توجه به اینکه اتوبوس متعلق به یکی از ارگان‌های نظامی بوده است، باید مواردی عنوان شود.

هرگونه جابه‌جایی مسافر نیازمند رعایت مقررات مربوط به حمل و نقل جاده‌ای از جمله موارد زیر است:

- ماده 4 آیین‌نامه اجرایی سهم بهینه بخش‌های دولتی و غیردولتی در فعالیت‌های راه و راه‌آهن: هرگونه فعالیت در زمینه حمل و نقل عمومی بار و مسافر توسط دستگاه های دولتی، نظامی و انتظامی ممنوع است.

- ماده 1 قانون الزام شرکت‌ها و موسسات ترابری جاده‌ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه: شرکت‌ها و موسساتی که در امر حمل و نقل جاده‌ای بین‌شهری مسافر یا کالا اعم از داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌نمایند موظفند بر حسب نوع فعالیت برای هرجابه‌جایی از صورت وضعیت مسافری و بارنامه‌های داخلی و بین‌المللی موضوع این قانون استفاده نمایند و به جای آن مجاز به استفاده از اوراق انحصاری – اختصاصی یا انواع دیگر نمی‌باشند.

- ماده 203 آیین نامه راهنمایی و رانندگی: حمل مسافر از وزارت راه و ترابری و یا شهرداری دریافت ننموده باشند، ممنوع می‌باشد، مگر در شرایط اضطراری و با اجازه پلیس راه و یا راهنمایی و رانندگی.

بنابراین به منظور انتظام بیشتر و پیشگیری از بروز هرگونه حادثه مشابه بنابر مراتب فوق و همچنین مصوبه جلسه 46 کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و بخشنامه شماره 02 / 100 / 70364مورخ 1392.12.18، مجددا ابلاغ می‌‌شود که «در محورهای برون شهری صرفا تردد اتوبوس‌های دارای پروانه فعالیت مجاز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بلامانع است؛ ضمنا تردد اتوبوس‌های تحت مالکیت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای نظامی انتظامی به منظور جابه‌جایی مسافر و کارکنان خود و خانواده آنان در مسیرهای بین شهری ممنوع است.»

این ابلاغیه شامل اتوبوس‌های استیجاری در اختیار سازمان‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی است.
منبع: فارس
برچسب ها: سازمان راهداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: