کد خبر: ۲۶۵۸۲۵
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
0
با ماهی‌ قرمز چه‌کار کنیم؟پول‌نیوز -مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست "ماهی قرمز" را در آب‌های آزاد رها نکنند.

دکتر پگاه رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: رها کردن این ماهی‌ها در رودخانه‌ها، سراب‌ها، تالاب‌ها و آبهای آزاد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این کار می تواند هم برای محیط زیست و هم برای آبزیانی که در آبهای آزاد هستند، خطرناک باشد.

رستمی ادامه داد: رها کردن ماهی‌های قرمز در آب‌های آزاد با توجه به اینکه این ماهی‌ها ممکن است ویروس داشته باشند و این ویروس را به سایر گونه‌های آبزی منتقل کنند و باعث بیماری و مرگ آنها شوند، خطرناک است.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زیستگاه اصلی ماهی‌های قرمز آب‌های آزاد شرق آسیا از جمله چین و ژاپن است، یادآور شد: گونه ماهی‌ قرمز نوعی گونه غیربومی و مهاجم برای محیط زیست به حساب می‌آید که رها کردن آن در اکوسیستم سایر آبزیان می تواند برای آنها مشکلاتی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه رها سازی ماهی‌ قرمز در آب های باز می‌تواند کاهش تنوع گونه‌های بومی در محیط زیست را در پی داشته باشد، افزود: با از بین رفتن و یا کاهش جمعیت یک گونه آبزی به هم خوردن کل چرخه اکوسیستم محیط زیست و آسیب دیدن سایر گونه‌های آن دور از انتظار نیست.

رستمی گفت: بهترین محل برای رها کردن ماهی‌های قرمز استخرها و حوضچه‌های داخل پارک‌ها و محیط‌های بسته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماهی‌ قرمز بیماری مشترک زیادی با انسان ندارند، گفت: نگهداری طولانی مدت ماهی قرمز در محیط خانه به شرط رعایت موارد بهداشتی مشکلی ندارد.

رستمی گفت: خانواده‌هایی که تمایل به نگهداری طولانی مدت ماهی قرمز در خانه خود را دارند، به شرط رعایت موارد مربوط به نگهداری طولانی مدت مثل استفاده از ظروف مناسب نگهداری و غذا دادن مناسب می توانند ماهی را طولانی مدت در خانه نگهداری کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ماهی قرمز ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: