کد خبر: ۲۶۶۵۸۱
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
0
کلاهبرداری 8 میلیاردی با جابجایی دستگاه کارتخوانپول‌نیوزفرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری افرادی خبر داد که با جابجایی دستگاه کارتخوان در اداره بنادر و دریانوردی، مبلغی به میزان ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

سردار عزیزاله ملکی در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت پرونده‌ای از یگان حفاظت اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان مبنی بر کلاهبرداری از این اداره، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فرد یا افرادی ناشناس با جابجایی دستگاه کارتخوان که به وسیله آن هزینه بارگیری و تخلیه بار از کشتی توسط صاحبان بار یا نمایندگان آن‌ها به حساب دولت واریز می‌شود، مبلغی به میزان ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را کلاهبرداری کرده‌اند.

 این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان با شناخت قبلی از نحوه پرداخت هزینه بار، محل قرار گرفتن دستگاه کارتخوان و مواد درج شده بر روی رسید دستگاه (نام پذیرنده و ...) با برنامه قبلی اقدام به افتتاح حساب و اخذ دستگاه کارتخوان با مدارک مجعول کرده و در موقعیت مناسب دستگاه جعلی را با دستگاه اصلی جابجا و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان کرده و با خرید طلا و ارز از طلافروشی و صرافی‌ها مال تحصیل شده را تبدیل کرده‌اند.

 سردار ملکی تصریح کرد: در این راستا تمامی اسناد و مدارک مربوط به اقدامات انجام شده متهمان برای انجام کلاهبرداری و تبدیل مال حاصله، شناسایی و پس از انجام بررسی اولیه و تایید موارد اعلامی مراتب جهت کسب تکلیف و اتخاذ مجوز‌های لازم به مقام قضایی گزارش شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی اعضاء ۵ نفره این باند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی تمامی متهمان را دستگیر کردند. وی با اشاره به اینکه نیمی از طلا‌ها و ارز‌های خریداری شده به مبلغ ۵ میلیارد ریال از متهمان کشف شده است، تصریح کرد: متهمان پس از انجام بازجویی اولیه به بزه انتسابی معترف و هریک نقش خود را در کلاهبرداری انجام شده توصیف و بازگو کردند.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از تکمیل تحقیقات و اقرار به بزه انتسابی به همراه پرونده به مقام قضائی معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان مرکزی شهرستان بندرعباس معرفی شدند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: