کد خبر: ۲۶۶۶۸۱
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
0
آثار تصمیم ضربتی دولت از زبان سیفپول‌نیوز - رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیم اخیر دولت در رابطه با بازار ارز گفت: این امکان ایجاد شده که با التهاب‌آفرینی و فضاسازی، استحکام لازم در بخش مالی ما وجود داشته باشد و نمی‌تواند حرکاتی که باعث دلهره شود در کشور ایجاد شود.

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، امروز(چهارشنبه 22 فروردین) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنوز زود است که نسبت به طرحی که دولت در رابطه با بازار ارز در پیش گرفته، نظر قطعی بدهیم، ولی اطلاعات جسته و گریخته ما، نشان دهنده این است که اقدام بسیار مؤثر و اثربخشی را در اقتصاد انجام داده‌ایم که آثار و تبعات مقطعی و بلندمدتی دارد.

وی، آثار بلند مدت را، مجهز شدن کشور و حاکمیت بر بازار اقتصادی کشور و جلوگیری از ضربه پذیر بودن اقتصاد دانست و تصریح کرد:با تجه به توطئه‌هایی که ممکن است در رابطه با نظام شکل گیرد، این امکان ایجاد شده که با الهتاب آفرینی و فضاسازی، استحکام لازم در بخش مالی ما وجود داشته باشد و نمی‌تواند حرکاتی که باعث دلهره شود در کشور ایجاد شود.

سیف ادامه داد: واقعیت این است که درآمدهای ارزی ما به خوبی کفاف کلیه نیازهای وارداتی کالا و خدمات ما را می‌دهد و به هیچ وجه تزلزلی از این بابت وجود ندارد. بارها گفته شده که این نوسانات ارزی عامل اقتصادی ندارد و بیشتر عوامل غیر اقتصادی دارد و خوشبختانه با این تصمیم، تحت کنترل قرار گرفت.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عوامل غیر اقتصادی دیگر نمی‌تواند آن اثر و شدت تأثیر را داشته باشد تصریح کرد: مسئولین اقتصادی به خوبی امکان این را پیدا کرده‌اند که اقتصاد کشور را به درستی هدایت کنند و با استحکام به سمت اهداف خود هدایت کنند.

منبع: فارس
برچسب ها: سیف ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: