کد خبر: ۲۶۶۶۸۹
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
0
چینی‌ها نفت ایران را جایگزین نفت عربستان می‌کنندپول‌نیوز - به دنبال افزایش قیمت نفت خام عربستان، شرکت پالایشگاهی سینوپک چین خرید نفت خود از شرکت آرامکو را کاهش می‌دهد و احتمالا از ایران خرید خواهد کرد.

یک مقام شرکت سینوپک گفت: این شرکت چینی که یکی از بزرگترین مشتریان آرامکوی عربستان است در واکنش به قیمت های بالاتر از انتظار اعلام شده از سوی این شرکت سعودی برای ما می، خرید نفت خود از این شرکت را 40 درصد کاهش می دهد.

اواخر هفته گذشته، شرکت آرامکو بخش عمده ای از تفاوت قیمت خود برای عرضه در ماه می به بازار آسیا را نسبت به قیمت های ماه آوریلش کاهش داد، اما همچنان چند پالایشگاه آسیایی از این اقدام عربستان ناراضی هستند و انتظار می رود خرید خود را از این کشور کاهش دهند.

شرکت یونیپک هم اعلام کرد: ما با کاهش قابل توجه (خرید نفت از عربستان در ماه می) به این اقدام واکنش نشان داده ایم.

تجار نفت ترش در آسیا بیان کردند که منابع سنتی تامین نفت چین شامل ایران، روسیه و عراق احتمالا بیشترین سود را از کاهش صادرات نفت عربستان به چین خواهند برد. اما در عین حال، شرکت های چینی ممکن است خرید نفت خود از کشورهای آمریکایی از جمله آمریکا و برزیل را نیز افزایش دهند.

منابع تجاری گفتند؛ از میان نفت هایی که در فهرست جایگزین شرکت سینوپک قرار دارد می توان به نفت سبک ایران، بلند روسیه و مارس بلند امریکا اشاره کرد.

شکاف قیمت بین نفت سبک ایران و نفت سبکه عربستان در طی ماه های اخیر کاهش یافته و به 10 سنت رسیده است. پس از آنکه شرکت آرامکو به شکل غیرمنتظره ای قیمت نفت خام سبک خود را برای ماه می افزایش داد، تجار گفتند، نفت خام سبک ایران ممکن است در ماه می هم قیمت یا حتی پایین تر از نفت سبک عربستان قیمت گذاری شود.

انتظار می رود شرکت ملی نفت ایران اواخر این هفته قیمت رسمی نفت خام خود برای ماه می را اعلام کند.
برچسب ها: چین ، نفت ایران ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: