کد خبر: ۲۶۸۷۱۳
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
0
صادرات 6300 تنی سیمان به کشور‌های همسایهپول‌نیوز - دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان، گفت: با احداث کارخانه سیمان‌سازی در عراق، واردات سیمان به این کشور ممنوع شده است و تنها کیلنکر به این کشور صادر می‌شود.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان، با اشاره به تولید سیمان در کشور، اظهار کرد: تولیدکنندگان سیمان در سال ۹۶ موفق شدند ۵۹ میلیون و ۳۴۰ هزار تن کیلنکر ماده اصلی تولید سیمان و حدود ۵۶ میلیون تن سیمان نیز در کشور تولید کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان با اشاره به ظرفیت اسمی تولید سیمان در کشور، تصریح کرد: ظرفیت اسمی تولید در کشور ۸۴.۵ میلیون تن است و با توجه به نیاز کشور حدود ۶۰ میلیون تن تولید که ۷۰ درصد در بازار‌های داخلی و مابقی در کشور‌های اطراف صادر شده است.

وی با بیان اینکه عمده تولید سیمان در کشور استفاده می‌شود، تصریح کرد: ۴۹میلیون و  ۵۰۰ هزار تن سیمان تحویل بازار‌های داخلی شده است و حدود ۶۳۰۰ تن به کشور‌های همسایه صادر شده است.

به گفته وی؛ به دلیل ناامن بودن سوریه صادرات به این کشور صورت نمی‌گیرد و در صورت تأمین امنیت از سال جاری صادرات به این کشور آغاز خواهد شد.

شیخان با اشاره به کاهش صادرات سیمان به عراق، تصریح کرد: با احداث کارخانه سیمان‌سازی در عراق، واردات سیمان به این کشور ممنوع شده است و تنها کیلنکر به این کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز در تولید سیمان تأثیر ندارد، بیان کرد: با خودکفایی تولید سیمان و مواد اولیه آن، صادراتی از کشور‌های خارجی صورت نمی‌گیرد و افزایش قیمت ارز تأثیری در این بازار ندارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان سیمان با اشاره به افزایش نرخ ارزو تأثیر مثبت آن بر صادرات، تأکید کرد: افزایش نرخ ارز برای تولیدکنندگان داخلی مشوق بسیار خوبی است که می‌تواند باعث افزایش تولید و تلاش برای حضور بهتر در بازارهای بین المللی شود.

شیخان با بیان اینکه رونق بازار مسکن در گرو تصمیمات دولت است، گفت: از سال ۹۳ پایان ساخت و ساز‌های مسکن مهر و رکورد در ساخت و ساز‌های بخش خصوصی، کاهش تقاضا برای سیمان را به همراه داشت که نیاز است دولت برای رونق مسکن اقداماتی را انجام دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: