کد خبر: ۲۶۹۸۰۸
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
0
صبوری گفت: میزان مطالبات شرکت توزیع برق از نهادها و سازمان ها به 400 میلیارد تومان رسیده و هنوز این مبلغ وصول نشده است.
مصرف 40 درصد از برق تهران توسط یک درصد مشترکانپول‌نیوز - حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تعداد مشترکان برق تهران، اظهار کرد: شرکت توزیع برق تهران به 4.5 میلیون مشترک خدمات ارائه می‌دهد که 15 درصد مشترکان کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: 10 درصد مصرف برق یعنی حدود 21 میلیارد کیلووات ساعت در شهر تهران مصرف می‌شود و برای اینکه بتوانیم به این 4.5 میلیون مشترک انرژی برق برسانیم، باید خود را برای همه موارد آماده کنیم، چرا که شبکه توزیع تهران 32 هزار کیلومتر است که 70 درصد آن شبکه کابلی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران، افزود: با توجه به قرار گرفتن 650 مرکز حیاتی و حساس در تهران اولویت نخست ارائه برق به صورت پایدار است.

به گفته وی؛ میزان مطالبات شرکت توزیع برق از نهادها و سازمان‌ها به  400 میلیارد تومان رسیده است.

صبوری با اشاره به کاهش خاموشی برق در سال گذشته، بیان کرد: خاموشی‌ برق در سال 96 نسبت به سال 95، 20درصد کاهش یافته که رضایت 88 درصدی مردم را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق با اشاره به افزایش پیک مصرف در تهران، تأکید کرد: پیک مصرف برق امسال به 5هزار مگاوات خواهد رسید که با توجه به کاهش تولید برقابی با سال ویژه‌ای در تأمین برق مواجه هستیم.

وی با اشاره به بودجه 30 میلیاردی برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه توزیع، تصریح کرد: برای مدیریت و بهینه‌سازی شبکه، 30میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که تا پایان اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

صبوری با بیان اینکه مدیریت مصرف راهکار مناسبی برای عبور از پیک مصرف است، تأکید کرد: شرکت توزیع در تلاش است با مدیریت مصرف 350 مگاوات از پیک مصرف را کاهش دهد و اجازه ندهد مصرف برق از 4500 مگاوات در پیک مصرف بالاتر رود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران، افزود:‌ پیک مصرف برق حداکثر 300 ساعت است که بیشتر مربوط به سیستم‌های سرمایشی در فصل تابستان است و اگر بتوانیم 10 درصد مدیریت مصرف انجام دهیم بدون خاموشی از تابستان عبور خواهیم کرد.

صبور ادامه داد: مصرف برق در تابستان به 5هزار مگاوات می‌رسد که سهم سیستم‌های سرمایشی 2هزار مگاوات است.

به گفته وی؛ استفاده نکردن از سایر تجهیزات برقی مانند جاروبرقی و ماشین لباسشویی در زمان پیک مصرف می تواند بار شبکه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

صبوری با بیان اینکه تعرفه پلکانی در قبوض مشترکان محاسبه می شود، تأکید کرد: در صورت استفاده از لوازم برقی در غیر ساعت‌های پیک مصرف و 11شب به بعد تعرفه مصرف آنها یک چهارم محاسبه می‌شود که هم برای مشترکان و شبکه برق سودآور است.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف برق در کشور رعایت نمی‌شود، اذعان کرد: برای استفاده برق مشترکان در تابستان و زمستان به ترتیب 250 و 200کیلووات ساعت برق در نظر گرفته شده است که به دلیل بدمصرفی برق 50درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به مصارف بخش‌های دولتی، بیان کرد: 25 درصد برق تهران توسط مجموعه‌های نظامی، ادارات و شهرداری‌ها انجام می‌شود که 50 درصد مصرف برق مربوط به بخش سرمایشی آنها است.

یک درصد مشترکان تهرانی که عمدتاً مشترکان دیماندی (قرارداد خرید برق بالا) هستند، 40درصد برق تهران را مصرف می‌کنند، یعنی صنایع، ادارات، تجاری‌ها و دولتی‌ها این موضوع برای آنها صدق می‌کند و مابقی که 99درصد مشترکان می‌شوند، 60درصد مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهد.

صبوری با بیان اینکه قیمت برق واقعی نیست؛ تأکید کرد: 85 درصد مشترکان ماهانه حدود 25هزار تومان هزینه برق پرداخت می‌کنند که در مقایسه با سایر خدمات مانند هزینه اینترنت و موبایل رقم ناچیزی است.

وی با اشاه به فرسودگی بخشی از شبکه توزیع برق، تصریح کرد: از 32 شبکه توزیع برق، ۷۰ درصد آن کابلی و زمینی است که بخشی از این شبکه قدمتی بیش از 30 سال دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه شبکه توزیع برق تهران کمترین تلفات را دارد، ابراز کرد: تلفات شبکه توزیع برق در سال گذشته 7.3 درصد بود که در انتهای سال 96 به 6.93 درصد رسید و امسال به 6.4 درصد خواهد رسید.

صبور در پایان گفت: مدت زمان خاموشی هر مشترک در سال 95، 250دقیقه در سال بود که در سال 96 این رقم به 160 دقیقه رسیده و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 97 به 130 دقیقه برسد.
برچسب ها: وزارت نیرو ، برق ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: