May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - سفر رفتن بهترین تفریح دنیاست حالتان را عوض وشادی را وارد روز‌هایتان می‌کند، مخصوصا اگر با مدیریت هزینه سفری با کیفیت و زمانبندی خوب داشته باشید. که چه بهتر، در این روزها بهترین زمان سفر به استانبول و گرجستان است و چون هنوز تعطیلات تابستانی شروع نشده قیمت تور‌ها در ارزان‌ترین شرایط قرار دارند.

استانبول؛ شهر خوش‌گذرانی‌های پی در پی

تور استانبول بهترین انتخاب سفر در بهار است، در این هوای خوب و روز‌های بلند بهاری از گشت و گذار کنار ساحل دریای مرمره و در کوچه پس کوچه‌های خیابان استقلال لذت ببرید.

یک روز به جزیره بیوک‌آدا بروید به راحتی با کشتی‌هایی که کنار پل بوسفر توقف دارند به این جزیره می‌رسید رستوران‌هایی با غذاهای دریایی لذیذ و ساحلی ماسه‌ای و زیبا در انتظار شماست.
 
این شهر دوست داشتنی همه ساله میزبان گردشگران سراسر دنیاست به همین دلیل حتی هتل‌های سه ستاره خیلی خوبی دارد و با هر توان مالی هر زمان که دلتان خواست می توانید راهی این شهر شوید البته بماند که هتل‌های چهار و پنج ستاره استانبول با آن حمام‌های ترکی و استخر‌های زیبا لطفی دو چندان دارند. هر مدلی که سلیقه سفرتان باشد از اقامت در این شهر حالتان خوش می شود.

خوبی استانبول این است که تمام پرواز‌های ایرانی به آنجا می‌روند و شما دامنه انتخابی زیادی برای ساعات و روز سفرتان دارید مخصوصا ایر لاین‌های زاگرس، قشم ایر و اطلس جت که بهترین پرواز‌های استانبول هستند. می‌توانید با کارشناسان آژانس مقتدر سیر تابان برای دریافت اطلاعات دقیق هتل و پرواز استانبول صحبت و با خیالی آسوده برنامه ریزی سفر کنید.

دو مقصد گردشگری ارزان برای سفر خانوادگی به یادماندنی

و اما برای بهترین خرید سالتان را درهمین سفر استانبول به راحتی انجام دهید و از پاساژگردی لذت ببرید. مرکز خرید جواهر و پالادیوم دسترسی راحت تری دارند اما اگر شما هم جزو دوستداران محصولات ایکیا هستید حتما با مترو به فروم بروید این مرکز خرید به قدری بزرگ و همه چیز تمام است که یک روزتان را حسابی پر می‌کند.

در استانبول همیشه کافه‌های دنج و زیبایی پیدا می‌شود در آنها قهوه ترک‌تان را همراه باقلوا ترکی بنوشید که اطمینان داشته باشید مزه این ترکیب به یادتان می‌ماند.

قدم زدن در تقسیم و رفتن به کافه‌های شبانه آن را از دست ندهید اگر همچنان شهرگردی را دوست داشتید قدم زنان در امتداد استقلال به تنگه بوسفور برسید و از نسیم خنک دریای مرمره لذت ببرید. در امتداد همین مسیر تا گلخانه پارک پر است از دست‌فروش‌های شبانه با ملیت‌های مختلف و مغازه‌های سنتی فروشی که در روز‌‌ باز هستند.

ورود به ترکیه نیاز به ویزا ندارد مرحله تصمیم‌گیری و ورود به خاک ترکیه خیلی سریع است. در همین روز‌ها که طول روز بلند و هوای خوب بهاری داریم چمدان ببندید و خود را مهمان هتل‌های استانبول یا صبحانه‌‌های خوشمزه‌ کنید. البته با برنامه ریزی خوب آژانس تمامی هتلها دارای صبحانه رایگان هستند و با ترنسفر رایگان هم به هتلتان می رسید، به همین سادگی از استانبول گردی لذت ببرید.

گرجستان؛ گشت و گذار در میانه‌ اروپا

تفلیس شهر جوان شده امروزی با تاریخی کهن، مردم این شهر عاشق گذشته و تاریخ هستند. در این شهر رستوران‌های قرن ۱۹ را هم  می‌بینید که با دستور العمل‌های اسرارآمیز غذاهای خوش طعم با نوشیدنی‌های عالی را برایتان سرو می کنند. برای نمونه سری به رستوران بربرستان هم بزنید.

اینجا شهر هتل‌های چهار و پنج ستاره است بسیاری از هتل‌های لوکس در دل طبیعت دارد که برای تعطیلات چند روزه بسیار مناسب است. در روز‌های بهاری سفری چند روزه همیشه دلچسب است مخصوصا حالا که در تور گرجستان به اضافه تفلیس باتومی زیبا هم گنجانده شده است.

در کوچه پس کوچه‌های قدیمی و رنگارنگ باتومی قدم بزنید در خیابان ساحلی آن بسیاری از رستوران‌های خوب را پیدا می‌کنید در بلوار باتومی دوچرخه اجاره کنید و در امتداد خط ساحلی و زیبای آن دوچرخه سواری کنید.

ساعت پروازی و ایر لاین در تور بسیار مهم است باعث می‌شود در سفر‌های کوتاه مدت زمان بیشتر و یا کمتری در مقصد باشید البته با توجه به تعدد پرواز‌های مستقیم به گرجستان و برنامه‌ریزی خوب آژانس مقتدر سیر تابان با خط هوایی قشم ایر و زاگرس به مقصد تفلیس و باتومی سفری مفرح را پیش‌رو دارید.


دو مقصد گردشگری ارزان برای سفر خانوادگی به یادماندنی

برای قدم زنی و دیدن بافت قدیمی شهر به سمت شهر قدیم و خیابان روستا ولی بروید از معماری و نحوه زیبای ساخت بناها شگفت زده می‌شوید البته چند ساختمان ارزشمند همچون موزه هنر تفلیس هم در این خیابان واقع شده است. برای استراحت و خوردن قهوه و میان وعده در رستوران‌ها و کافه های انتهای خیابان روستا ولی که به میدان آزادی می‌رسد توقف کنید. از گذراندن یک روز در کنار دریاچه لاکپشت تفلیس با آن منظره عالی در این هوای خوب بهاری سرمست می‌شوید حتما نهار را در یکی از رستوران‌های کنار دریاچه میل کنید.

واحد پول گرجستان لاری است البته اگر دلار هم همراه ببرید در تمامی بانک‌ها می‌توانید پولتان را تغییر دهید. برای خرید به تفلیس مال حتما سر بزنید حتی اگر همراه کودکان سفر می‌کنید در آنجا شهر بازی و سینما برای سرگرمی آنان وجود دارد.

ورود به خاک گرجستان نیازی به ویزا ندارد و با توجه به اینکه این روز‌ها به دلیل شروع نشدن تعطیلات تابستان و هوای دلچست بهترین زمان سفر به گرجستان با نرخ ارزان است، پیشنهاد می‌کنیم با مشاوره کارشناسان مقتدر سیر تابان برای خرید تور گرجستان اقدام و به این کشور اروپایی – آسیایی کنید.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: