کد خبر: ۲۷۱۷۱۷
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
0
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اعتقاد دارد اجرای مقررات مسدودکننده اروپا در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران در واقع پیام اقتصادی و مقابله گرانه قاره سبز به واشنگتن است.
آیا مقررات ضدتحریمی اروپا علیه واشنگتن برای حفظ برجام تاثیرگذار است؟
پول‌نیوز - اصغر سلیمی در خصوص آغاز روند اجرای مقررات مسدودکننده اروپا در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: باید اذعان کرد امروزه اروپا بر سر دوراهی مقابله یا همراهی با آمریکا قرار گرفته است؛ از سویی منافع اقتصادی مناسبی در برجام دارد و از سوی دیگر آمریکا جنگ اقتصاید بر علیه‌شان راه اندازی کرده که این دو مولفه سردرگمی در بین کشورهای اروپایی بوجود آورده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر روابط اقتصادی اروپا و آمریکا تحت تاثیر اقدامات غیرمنطقی و منفی ترامپ قرار بگیرد، ایران می تواند بازار خوبی را برای قاره سبز ایجاد کند از این رو مشاهده می شود که برخی از مسئولان کشورهای اروپایی از اهمیت برجام و تدام فعالیت تحت این توافقنامه تاکید می کنند.

وی ادامه داد: اروپایی ها هم اکنون احساس خطر کرده و در تلاش هستند تا از منافع شرکت هایشان در ایران دفاع کنند؛ البته نباید از این نکته غافل شد که این اقدام اروپایی ها به نوعی پیام مقابله با آمریکا است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه اروپایی ها باید در مسیر برجامی که رهبر انقلاب معین کرد حرکت کند، تصریح کرد: مقررات مسدودکننده اروپا در برابر تحریم‌های آمریکا در واقع همان مقرراتی است که در گذشته اروپایی ها برای کشور کوبا نیز اعمال کردند اما این مقررات باید با شرایط کشورمان و نوع تحریم های ایالات متحده بروزرسانی شود تا تاثیر مثبت به همراه داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس تضمین فروش نفت و گاز، تسهیل مراودات بانکی و غیره از جمله تضامین مهمی است که برای حفظ برجام باید از سوی اروپا در نظر گرفته شود.

کمیسیون اروپا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که روند تجدید مقررات مسدودکننده را آغاز کرده است که از تجارت اروپایی‌ها در ایران پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و وضع مجدد تحریم‌ها علیه تهران محافظت می‌کند.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: