May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - تفاهم‌نامه پروژه‌های بازسازی و تعمیرات اساسی ادوات ریلی زیرکوب (بالاست و رگلاتور) و تدارک 21 دستگاه ماشین‌آلات خطی امروز بین راه‌آهن ایران و شرکت ماتیزا سوئیس به امضا رسید.

صبح امروز و در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با حضور قائم‌مقام راه‌آهن، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن و مدیران شرکت سوئیسی تفاهم‌نامه پروژه‌های بازسازی تعمیرات اساسی دو دستگاه ماشین‌آلات زیرکوب بالاست و رگلاتور و تدارک 21 دستگاه ماشین‌آلات خطی بین راه‌آهن ایران و شرکت ماتیزا سوئیس به امضا رسید.

در حاشیه این مراسم معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارداد امروز بین راه‌آهن ایران و شرکت سوئیسی از بزرگترین تولید کنندگان شرکت‌های ماشین‌آلات مکانیزه ریلی در قالب تفاهم‌نامه به امضا رسید.

مازیار یزدانی افزود: رقم این قرارداد در فاز اول 20 میلیون یورو و تا پایان فازهای بعدی 80 میلیون یورو خواهد بود.

وی ادامه داد: در فاز اول دو دستگاه که نیازمند بازسازی کامل است، توسط شرکت بازسازی می‌شود.

یزدانی ادامه داد: مناقصه 21 دستگاه نیز در شبکه ریلی در حال برگزاری است که شرکت ماتیزا سوئیس موافقت کردند که در این مناقصه با تامین مالی شرکت کنند.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه این شرکت سوئیسی تولید کننده انحصاری آن ماشین‌آلات در دنیا است، گفت: این ماشین‌آلات برای توسعه خطوط و آن دو دستگاه اول برای بازسازی استفاده می‌شود.

در ادامه این برنامه خبری مسئول ارشد اجرایی کمپانی ماتیزا (فرانتز مسرلی) اظهار داشت: کشور سوئیس از صدها سال پیش کشوری بی‌طرف از لحاظ سیاست جهانی بوده و ما همچنان تصمیم گرفته‌ایم، در قضیه مسائل سیاسی بی‌طرف بمانیم.

وی درباره توافق کمپانی ماتیزا با راه‌آهن ایران گفت:‌ این توافق در 4 بخش بازسازی دو دستگاه سرند بالاست، فروش 6 تا 9 دستگاه زیرکوب، فروش تجهیزات جدید برای مناقصه و ساخت یک مرکز تعمیر و نگهداری آموزش پرسنل اجرایی است.

* امضای قرارداد ساخت صد دستگاه واگن لبه بلند در کنسرسیوم سه جانبه

بنابر این گزارش در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی همچنان قرارداد ساخت صد دستگاه واگن لبه بلند به ارزش 340 میلیارد ریال بین واگن پارس به عنوان سازنده، شرکت ریلی سینا ریل به عنوان بهره‌بردار و تامین سرمایه آروین با حضور قائم مقام راه‌آهن به امضا رسید.

این قرارداد 8 ماهه است و پس از تحویل صد دستگاه اول 500 دستگاه نیز به آن اضافه می‌شود.

طراحی، تکنولوژی، تست،‌ساخت و تحویل بر عهده واگن پارس و تامین سرمایه و ساخت بوژی بر عهده شرکت تامین سرمایه است.

با اجرای این قرارداد که کاملا توسط متخصصان داخلی و با تامین سرمایه داخل انجام می‌شود، وابستگی به خارجی‌ها در تامین سرمایه، ساخت و بهره‌برداری از واگن‌های ریلی کاملا قطع می‌شود.
برچسب ها: راه آهن ، سوئیس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: