May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۴۲۱
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
0
پول‌نیوز - شهر ایروان بزرگترین شهر و پایتخت و همچنین مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی کشور ارمنستان می باشد. قدمت این شهر به قرن 8 میلادی باز می گردد. این شهر به عنوان پایتخت جهانی کتاب در یونسکو به ثبت رسیده است. شهر ایروان به سه قسمت تقسیم می شود کنترون ، بخش مرکزی  بخش تجاری. بیشتر جذابیت های این شهر در بخش مرکزی قرار گرفته است.

زمانی که در ایروان قدم میزنید با وجود ساختمان های نوساز و مدرن اگر دقت کنید  متوجه غنای تاریخی این شهر می شوید. ایروان شهری با قدمت 4000 ساله مکان های تاریخی و دیدنی را در خود جای داده است. در این بخش تعدادی از این جاذبه را به شما معرفی می کنیم. برای دیدن لیست سایر تورها مانند تور ارمنستان و همچنین تور تایلند به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

دژ اربونی|
Erbuni Fortress
معماری باشکوه این دژ که در سده هفتم قبل از میلاد ساخته شده است یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ایروان می باشد. در سال 1950 در این دژ کتیبه ای کشف شده که مشخص می کند این قلعه به دست پادشاه آرگیشتی یکم ساخته شده است. دلیل ساخت این قلعه نظارت بر منطقه شمال ایروان بوده است. این قلعه مرکز اداری، اقتصادی و سیاسی آن دوران بوده است.
 
کاسکاد ایروان
این مجموعه 1000 پله ای یکی از جاذبه های خاص ایروان به شمار می آید که ارتفاع آن به 118 متر می رسد. این مجموعه در سال 1980 توسط الکساندر تامانیان ساخته شد. مجموعه کاسکاد در مرکز شهر قرار دارد و آن را به پارک پیروزی وصل می کند. از بالای این مجموعه نمای فوق العاده زیبایی از شهر را می توانید زیر پای خود بیابید.
 
ساختمان اپرا
سالن اپرای ایرون از شاهکارهای معماری شهر می باشد. این ساختمان که از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده جزء 10 سالن برتر اپرای دنیا می باشد. در سالهای اخیر هنرمندان معروفی برای اجرای برنامه به ارمنستان سفر می کنند که همین امر باعث جذب توریست شده است.
 

دانستنی های سفر به ایروان (+عکس)

معبد گارنی
این معبد در جنوب شرقی ایروان قرار گرفته است. گفته شده این معبد مکانی برای نیایش خورشید در دوران مهر پرستی بوده است. بیشتر صومعه ها و کلیسا ها بر بازمانده های ارمنستان بر بقایای نیایشگاه های قبل از دوران مسیحیت ساخته شده است اما گارنی تنها معبد غیر مسیحی باقی مانده می باشد. در مورد تور کیش و همچنین آفر تور دبی می توانید در سایت سفر باتو اطلاعات زیادی به دست آورید.
 
دانستنی های سفر به ایروان (+عکس)

کلیسای مریم مقدس
این کلیسا در بخش کنترون شهر قرار دارد و قدمت آن به قرن 13 میلادی باز می گردد. این کلیسای متعلق به قرون وسطی دارای عرض 5.4 متر و طول 7.5 متر می باشد. کلیسای سنت آنا در سال 2014 در کنار این کلیسای قدیمی ساخته شد.
 
دانستنی های سفر به ایروان (+عکس)

مجسمه مادر ارمنستان
مجسمه مادر ارمنستان با ۲۲ متر ارتفاع  توسط آرا هاروتیونیان طراحی شد و در سال ۱۹۶۷ میلادی در پارک پیروزی ایروان نصب شد.  سالیان قبل در محل نصب این مجسمه، مجسمه استالین قرار داشت که پس از مرگ وی و محکوم شدن افکارش تمام مجسمه های او از کشور جمع شد و در این مکان به جای آن این مجسمه نصب شد. این مجسمه که پیکر زنی شمشیر بدست می باشد و گویی از کشور در برابر بیگانگان حفاظت می کند از مس چکش خورده ساخته شده است. برای دریافت جزئیات دیدنی ها و عکسها و قیمت تور مشهد به سایت سفر باتو مراجعه کنی.
 

دانستنی های سفر به ایروان (+عکس)


میدان آزادی
این میدان در شهر ایروان به دلیل فضای گسترده ی آن حدود 40 تا 50 هزار نفر و اینکه مرکز تجمعات، تظاهرات و میتینگ های سیاسی بوده است نقش مهمی در تاریخ مدرن ارمنستان داشته است.  این میدان بخشی از محوطه ی خانه ی اپرا می باشد و خانه ی اپرا در ضلع شمالی میدان قرار گرفته است.
 
دانستنی های سفر به ایروان (+عکس)
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: