May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۴۷۴۶
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
0
کدام بازی به درمان زوال عقل کمک می کند؟
پول‌نیوز - محققین انگلیسی بازی را طراحی کرده اند که باعث درمان در افرادی می شود که مبتلا به بیماری زوال عقل شده اند.

در حدود ۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری زوال عقلی رنج می برند. از این رو محققین کالج لندن بازی ویدوئویی را برای این افراد تولید کرده اند که باعث تسریع در درمان این بیماری می شود.
این بازی، داستان ماجراجویانه ای است که فردی در قایق قرار دارد و به دلیل زوال عقلی قادر به هدایت آن نیست، افرادی که دارای این بیماری هستند، باید هدایت قایق را عهده دار شوند و با استفاده از نقشه ها و مواردی را که به حافظه خود سپرده اند، قایق را به حرکت در آورند تا به مسیرهای مختلفی برسانند.

به دلیل اینکه بیماری زوال عقل، حافظه افراد را هدف قرار می دهد با این بازی خاص می توان به آن دسته از افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، کمک قابل توجهی کرد.

قسمت های مختلفی در مغز وجود دارد که توسط یک مدار با یکدیگر در ارتباط قرار می گیرند و ما می توانیم از آنها برای سیستم ناوبری راه خود استفاده کنیم. قسمت ویژه ای در مغز هر فردی باعث بوجود آمدن «نقشه داخلی» می شود که این قسمت در افراد مبتلا به زوال مغزی نخست مورد آسیب قرار می گیرد.
تا کنون نتایج بدست آمده از این بازی نشان دهنده روند بهبود سریع برای درمان این بیماری بوده است.


منبع:بهداشت نیوز
برچسب ها: زوال عقل ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: