کد خبر: ۲۷۵۰۱۲
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
0
عضو کمیسیون شوراهای مجلس معقتد است مشکل انتخابات کشور در حال حاضر بحث نظارت استصوابی و عدم تمکین به قانون است.
قانون انتخابات کشور نقصی نداردپول‌نیوز - عبدالرضا هاشم زایی درخصوص اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: در زمینه اصلاح قانون انتخابات، طرحی نیز توسط نمایندگان مجلس تهیه شده بود ولی از آنجایی که طرح دچار مشکلات اصل 75 قانون اساسی می‌شود بهتر این بود که در لایحه جامع نظام انتخابات ادغام شود.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من فکر نمی کنم با توجه به مسائل روزی که وجود دارد، بررسی لایحه جامع نظام انتخابات در اولویت دولت قرار داشته باشد.

وی افزود: اکنون مشکل ما ناشی از نواقص قانون انتخابات نیست، زیرا بیشترین انتخابات را جمهوری اسلامی ایران برگزار کرده، بلکه اکنون مشکل درست اجرا نشدن قوانین است.

هاشم زایی ادامه داد: به نظر من مشکل انتخابات کشور در حال حاضر بحث نظارت استصوابی و عدم تمکین به قانون است.

عضو فراکسیون امید گفت: برای مثال قانون می‌گوید، برای صلاحیت کاندیداها باید از منابع رسمی مانند نیروی انتظامی، قوه قضائیه و اطلاعات کسب سوابق شود ولی شورای نگهبان به این شرایط اعتقادی ندارد و با وجود اینکه قانون تصویب شده، به نظارت استصوابی معتقد است.

هاشم زایی اظهار داشت: شورای نگهبان معتقد است اگر به غیر از 3 کانال قید شده در قانون، اطلاعاتی را از کسب کند، می‌‎تواند براساس همان اطلاعات صلاحیت کاندیدا را احراز نکند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من قبول ندارم که صلاحیت کاندیداها احراز شود بلکه بالعکس معتقدم اگر کاندیدا مشکل یا مساله ای دارد و 4 منبع رسمی نیز اطلاعات رسمی را ارائه کردند، شورای نگهبان و هیات اجرایی باید براساس آن اطلاعات رسمی نظر بدهند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه کش و قوس های انتخابات حول موضوع نظارت است، گفت: بقیه موضوعات مانند اینکه وزارت کشور مسئول اجرا و شورای نگهبان مسئول نظارت است، جای بحث ندارد؛ در کشور بیشترین انتخابات‌ها را برگزار کرده‌ایم و من بعنوان نماینده مجلس حساسیتی در خصوص آمدن این لایحه به مجلس ندارم و موضوع نظارت و تمکین به قانون را مهمتر می‌دانم.
منبع: خانه ملت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: