April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۶۸۰۹
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
0
واگذاری مسکن‌ مهر فاقد متقاضی تعیین تکلیف شدپول‌نیوز - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از توافق برای واگذاری مسکن‌های مهر فاقد متقاضی به چهار نهاد دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: ۸۷ هزار و ۴۵۴ واحد عملیات ساخت آنها به پایان رسیده، اما قابلیت افتتاح ندارد.

حمیدرضا عظیمیان کل مسکن‌های مهر فاقد متقاضی اعم از خود مالکی، تعاونی و سه‌جانبه را 52 هزار و 924 واحد برشمرد و افزود: کل مسکن‌های مهر به بهره‌برداری رسیده یک میلیون و 5 هزار و 145 واحد است.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عملیات ساخت 102 هزار و 99 واحد مسکونی در سراسر کشور باقی‌مانده است که از این تعداد باقیمانده، 87هزار و 454 واحد عملیات ساخت آنها به پایان رسیده، اما قابلیت افتتاح ندارد.

عظیمیان همچنین در رابطه با تعیین‌تکلیف مسکن مهرهای فاقد متقاضی و تخصیص آنها به اقشار کم‌درآمد، گفت: هماهنگی‌هایی با کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و خیرین در زمینه مسکن مهر فاقد متقاضی و تخصیص آنها به اقشار کم درآمد داشته‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب ختم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی سازمان ملی زمین و مسکن برای تخصیص برخی از واحدهای مسکن مهر به متولیان تامین مسکن اقشار کم‌درآمد خبر داد و افزود: سازمان ملی زمین و مسکن اعلام آمادگی کرده که مسکن‌های مهر فاقد متقاضی را به کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد مسکن و خیرین ارایه کند تا آنها بتوانند با اعتبارات خودشان واحدهای تکمیل نشده را تکمیل کرده و در جهت تحقق اهداف مورد نظر و تعهدات خود برای تامین مسکن اقشار کم درآمد مورد استفاده قرار دهند.

به گفته عظیمیان، در حال حاضر سازمان ملی زمین و مسکن در مورد این موضوع موافقت کلی را با چهار نهاد و سازمان فوق به دست آورده است.  

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: سازمان ملی زمین و مسکن بر اساس تعهد خود اعلام کرده است که پول زمین مسکن‌های مهر فاقد متقاضی را با تسهیلات درازمدت در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر نهادهایی که مسکن اقشار کم درآمد را تامین می کنند و آماده سرمایه گذاری در این بخش هستند، قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن آخرین وضعیت تکمیل مسکن‌های مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر را تشریح کرد و گفت: از یک میلیون و 194هزار و 698 واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر، یک میلیون و 5 هزار و 145 واحد به بهره برداری رسیده و عملیات ساخت 102هزار و 99 واحد باقیمانده که از این مقدار باقی‌مانده، 87 هزار و 454 واحد عملیات ساخت آنها به پایان رسیده اما قابلیت افتتاح ندارد.

عظیمیان با اشاره به اینکه کل مسکن مهر عقد قرارداد شده از ابتدا 1 میلیون و 194 هزار و 698 واحد بوده است، گفت: پیشرفت فیزیکی کل مسکن‌های مهر عقد قرارداد شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 97.1 درصد است که عملیات ساخت 102هزار و 99 واحد باقی‌مانده است و کل مسکن‌های مهر به بهره‌برداری رسیده یک میلیون و 5هزار و 145 واحد است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: