کد خبر: ۲۷۷۹۱۴
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
0
پول‌نیوز - عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به حکم برنامه توسعه ششم مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان، از سهم زنان در پست‌های مدیریتی در برخی از استان‌ها که کمتر از ۱۰درصد است، انتقاد کرد.

 فاطمه حسینی در رابطه با اختصاص ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان تا پایان برنامه ششم با بیان اینکه اجرای تدریجی این مصوبه در دستور کار دولت است، گفت: فراکسیون زنان مجلس در جایگاه نظارتی خود پیگیری لازم را برای اجرای این مصوبه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم می‌تواند به بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی و شکسته شدن سقف شیشه‌ای کمک کند، افزود: زنان توانمند زیادی برای انتصاب پست‌های مدیریتی داریم که شایسته است از ظرفیت آنان برای توسعه کشور بهره برد.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود بیش از ۱۴۰ دانشگاه در کشور، اما تنها ۲ یا ۳ زن به عنوان روسای دانشگاه فعالیت می‌کنند و در دوران ریاست آقای غلامی نیز توجهی به بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی نشده و شاهد اتفاق خوبی در این زمینه نیستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: در دیدار با وزیر امور خارجه موضوع استفاده از مشاوران و معاونان زن را دنبال و پیگیری کردیم که در قالب تذکر کتبی و سپس سوال از وزیر این موضوع مطرح و سال گذشته سوال در کمیسیون امنیت ملی پیگیری شد و وزیر پاسخ داد.

حسینی ادامه داد: وزیر وعده انتصاب ۳ سفیر زن از میان ۱۲۶ نمایندگی ایران در کشور‌های دنیا را داد البته یک سفیر در دولت قبل داشتیم که مقرر شد دو نفر دیگر معرفی کند که یک نفر اخیرا معرفی و حکم وی تایید شد و در حال حاضر منتظر هستیم که وزیر به وعده خود عمل و سفیر سوم را نیز معرفی کند؛ هر چند علیرغم وجود ۱۲۶ پست سفارت انتصاب تنها ۳ سفیر زن صورت خوشی ندارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از استان‌ها حتی ۱۰ درصد پست‌های مدیریتی نیز به زنان اختصاص نیافته بنابراین نیاز است پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا بتوان به صورت عملیاتی آن را در دستور کار قرار داد البته مجلس و دولت باید نسبت به این مطالبه جامعه زنان پاسخگو باشند و آن را به صورت جدی پیگیری کنند.


منبع:جماران

برچسب ها: فراکسیون زنان ، مجلس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: