April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۹۰۰۳
۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
0
وی با بیان اینکه پرورش میگو یکی از با صرفه ترین و سود آورترین شغل ها در کشور است، خاطرنشان کرد: برای تولید هر کیلو میگو 10 تا 13 هزار تومان هزینه می شود و به قیمت هر کیلوگرم 18 تا 22 هزار تومان سر مزرعه به فروش می رسد.
صادرات میگو 150 میلیون دلار ارز آوری داشته استپول‌نیوز - معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: 80 درصد میگوی تولیدی ایران معادل 22هزار تن در سال گذشته به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ویتنام، آلمان، فرانسه و اسپانیا صادر شد که بیش از 150 میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است.

حسینعلی عبدالحی اظهار داشت: پارسال 32 هزار تن میگو در کشور برداشت شد که نقش مهمی در صادرات و ارز آوری برای کشور داشته است.

وی بیان کرد: سالانه بیش از 11 هزار هکتار میگو از نوع وانامی پاسفیدغربی در کشور کشت می شود.

معان آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: میگو از نوع وانامی پاسفیدغربی در مقابل بیماری ها مقاوم است و در ایران و 90 درصد کشورهای جهان از این نوع کشت می شود.

وی افزود: هر هکتار کشت میگو برای یک نفر به طور مستقیم و برای 2 نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

عبدالحی تصریح کرد: بوشهر با چهار هزار و 300 هکتار بیشترین سطح زیرکشت میگو در کشور را دارد و هرمزگان با سه هزار و 670 هکتار و استانهای گلستان و سیستان و بلوچستان در رده های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه پرورش میگو یکی از با صرفه ترین و سود آورترین شغل ها در کشور است، خاطرنشان کرد: برای تولید هر کیلو میگو 10 تا 13 هزار تومان هزینه می شود و به قیمت هر کیلوگرم 18 تا 22 هزار تومان سر مزرعه به فروش می رسد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران به ظرفیت های شیلاتی و کشت میگو در چابهار اشاره کرد و افزود: افزایش سطح زیرکشت و حضور سرمایه گذاران در این منطقه می تواند به افزایش تولید و اشتغال افراد بومی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه منطقه گواتر چابهار از بهترین نقاط کشور برای کشت میگو است، خاطرنشان کرد: باید کل چهار هزار هکتار اراضی مستعد گواتر زیر کشت میگو برود تا بتوان تولید میگو را افزایش داد.

عبدالحی بر آماده سازی سایت میگوی رودیک و 20 نقطه دیگر در چابهار تاکید کرد و گفت: کل کشت میگو در گواتر چابهار هم اینک در حد 600 هکتار است که براساس پیش بینی ها تا پایان فصل برداشت هزار و 400 تن میگو برداشت می شود.

حدود 24 هزار صیاد در قالب 34 تعاونی صیادی در آب های ساحلی شهرستانهای کنارک و چابهار به وسیله 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: