April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۹۳۱۳
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
0
معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: 50 درصد از بارهای کشتی های ایرانی در دریای خزر با پرچم ایران حمل می‌شود.
حمل 50 درصدی بار در دریای خزر با پرچم ایرانیپول‌نیوز - هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از سال 1370 تا به امروز هیچ مشکلی برای تردد بازرگانان و فعالان اقتصادی در دریای خزر وجود نداشته است، گفت: همواره ناوگان‌های بزرگ دریایی و کشتی‌های بزرگ در دریای خزر با همکاری 5 کشور حاشیه این دریا به راحتی تردد می‌کند.

وی ادامه داد: 50 درصد از بارهای کشتی‌های ایرانی با پرچم خود ایران در دریای خزر حمل می‌شود.

ظرفیت حمل بار در دریای خزر به 30 میلیون تن رسید

حق شناس با اشاره به اینکه 30 میلیون تن ظرفیت در بنادر ایران به ویژه دریای خزر ایجاد کرده‌ایم افزود: مجموعه ظرفیت‌های باری در 5 کشور حاشیه دریای خزر 130 میلیون تن است که 30 میلیون از آن مربوط به ایران است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر از مزیت‌های اجرای رژیم حقوق دریای خزر به ویژه در تردد بازرگانان خبر داد و گفت: با اجرای این کنوانسیون حقوقی تردد بازرگانان در مسیر بنادر دریای خزر راحت‌تر انجام می‌شود.

حق‌شناس توضیح داد: تا به امروز 3 تفاهم‌نامه در قالب بحث‌های زیست محیطی، پدافند غیر عامل و ستاد بحران با کشورهای حاشیه دریای خزر منعقد شده است.

وی تاکید کرد: رژیم حقوقی دریای خزر زمینه‌ساز تقویت بخش‌های بازرگانی بین 5 کشور است و ما هیچ محدودیتی در تردد کشتی‌ها بین بنادر پرچم 5 کشور نخواهیم داشت.

حق‌شناس تاکید کرد: اجرای این رژیم حقوقی زمینه‌ساز تقویت گردشگری بین 5 کشور حاشیه دریای خزر است و از سوی دیگر تردد شناورهای مسافری و باری تقویت می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: