کد خبر: ۲۸۲۲۳۷
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
0
توليد و صنعت بدون گرفتن پول از بانك رونق نمي گيرد
پول‌نیوز - در آستانه ي هفته بانكداري اسلامي مدير عامل بانك قوامين به همراه قائم مقام مدير عامل ، معاونين و مديران ادارات مركزي در بيت حضرت آيت ا... علوي بروجردي حاضر و گزارشي از عملكرد خود را به محضر ايشان ارائه كردند

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، دكتر تقي نتاج در ابتداي اين ديدار ضمن تبريك اعياد و ايام دهه ي ولايت طي سخناني بانك قوامين، سابقه فعاليت و تعداد شعب بانك را معرفي و سياست گزاري هاي كلان بانك را به عرض آيت ا... علوي بروجردي رسانده و گفتند: خوشحاليم كه در جايگاه خدمت به نظام اقتصادي و بانكي كشور فعاليت مي كنيم و از اين بابت به خود مي باليم كه به عنوان امين مردم حدود شش درصد از كل منابع كشور به امانت نزد ماست و با بيست سال سابقه ي فعال حضور در عرصه پولي و بانكي كشور همراهي خوبي با سياست گزاري هاي بانك محترم مركزي داشته و در تعدادي از بحرانها نيز به عنوان يك بازوي قوي در ساماندهي برخی موسسات مالي از جمله جي اصفهان و آل طه اصفهان و تعاوني اعتبار اعتماد ايرانيان نقش مؤثر داشته ايم .

مديرعامل بانك قوامين با اشاره به تهيه و تدوين سند بانكداري اسلامي در بانك قوامين و استفاده از آن در آموزش كاركنان و فعاليت هاي روزمره گفتند: همكاران بنده در بانك به پياده كردن سندي كه در اين زمينه آماده شده است اعتقاد راسخ دارند و ليكن مي دانيم كه اطلاعاتمان در اين زمينه كامل نيست و قصور و تقصير زيادي داريم و به راهنمائي بزرگواران و اساتيدي همچون حضرتعالي نيازمنديم. لذا امروز در محضر شما حاضر شديم تا ضمن ارائه گزارشي از عملكرد خود و پاسخگوئي در قبال آن ، از عزيزاني همچون شما ارائه ي طريق طلب كنيم و از اين جلسه انتظار بهره و بركت داريم .

بنابر اين گزارش آيت ا... سيد محمد جواد علوي بروجردي پس از سخنان دكتر تقي نتاج و تشكر از حضور معاونين و مديران ، وجود بانكها را براي كشور يك ضرورت دانستند و توضيح دادند : بانكها پشتوانه اي سودمند براي جامعه و در دنياي امروز يك ضرورت هستند . ايشان ادامه دادند : توليد و صنعت بدون گرفتن پول از بانك شكل نمي گيرد و خدمتي كه بانكها به مردم ارائه مي دهند در حقيقت اعتباري است كه به موجب آن مردم ، كاري را راه انداخته و يا دست به يك حركت اقتصادي مي زنند .

توليد و صنعت بدون گرفتن پول از بانك رونق نمي گيرد

مثلاً اگر كسي بخواهد در بخش توليد، كشاورزي يا صنعت دست به كاري بزند معمولاً ده درصد هزينه را خودش مي پردازد و مابقي آن را از بانك به امانت مي گيرد و اين كار بانك ، ارزشمند است و بايد آن را قدر دانست .

آيت ا... علوي بروجردي سود دريافتي توسط بانكها را بابت ارائه ي اين اعتبار ، موجه دانستند و توضيح دادند: بانكها وقتي پول داشته باشند آنرا به بازار بورس مي برند و بورس اگر پول داشته باشد توليد رونق مي گيرد. ايشان كار بانكها را صرفاً در گرفتن پول و دادن سود ندانستند و بيان كردند: كار بانكها خيلي بالاتر از اين امر است . بانكها به سپرده گذاران خود اعتبار مي بخشند و اينها براي كساني كه اقتصاد را مي شناسند امري واضح است چون اقتصاد يك فن است و فرمولهاي خاص خود را دارد .

آيت ا... علوي بروجردي جايگاه فعلي بانكها را مناسب و در شان بانكهاي جمهوري اسلامي ندانستند و تصريح كردند : بايد جذابيت بيشتري توسط بانكها ايجاد شود ، چون كار بانك ، ربائي نيست و نبايد نگاه ربائي به بانك ها داشته باشيم .

ايشان تحقيق و پژوهش براي بهتر شدن كارها را امري لازم براي ادامه ي فعاليت بانكها دانستند و تشريح كردند: هر موسسه اي بايد بخشي از درآمدش را صرف تحقيق كند و براي خودش مشخص كند كه مثلاً چه محصولي را ارائه كند تا درآمد بيشتري داشته باشد ؟ يا چگونه محصولي بهتر و ارزانتر توليد كند ؟ يك بانك چه كند تا در كارش موفق تر باشد و خدماتي كه ارائه مي دهد جذابيت بيشتري داشته باشد؟ تا پولهاي مردم ما براي سرمايه گذاري به كشورهاي ديگر نرود .

ايشان در خاتمه جلسه با اشاره به صحبت هاي خود در اين جلسه تاكيد كردند: من دلم مي خواهد صحبت هاي امروز مرا ارزيابي كنيد و به دنبال ايجاد جاذبه باشيد چون از خاك ايران ما طلا مي خيزد و سزا نيست سرمايه هاي اين مملكت در كشورهاي ديگر سرمايه گذاري شود .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: