پولنیوز - مديرعامل بانک در مراسم قرعه کشي جشنواره عيدانه ناواکو، پذيرندگان دستگاه هاي پوز بانک را جزو خانواده بانک مسکن دانست و ابراز اميدواري کرد هر دو بخش (بانک و پذيرنده ها) از خدمات متقابل به نحو احسن استفاده کنند.
به گزارش گروه بانک و بیمه پولنیوز، در اين مراسم که اعضاي هيأت مديره بانک، مديران شرکت فناوري اطلاعات ناواکو و جمعي از دارندگان پايانههاي فروشگاهي بانک مسکن نيز حضور داشتند، رحيمي انارکي از پذيرندگان پوزهاي فروشگاهي بهعنوان عامل مهم و اساسي در توسعه بانکداري الکترونيک نام برد و عنوان کرد: در زندگي امروز استفاده نکردن از درگاههاي پرداخت، تقريباً غيرممکن است.
مديرعامل بانک تصريح کرد: ارزش تراکنشهايي که در تيرماه از طريق ابزارهاي پرداخت صورت گرفته معادل 5/12 درصد کل نقدينگي کشور است؛ نقدينگي که باعث بروز مشکلاتي از قبيل ايجاد تورم و ديگر مشکلات اقتصادي شده که امروزه با آن مواجه هستيم.
رحيمي انارکي ادامه داد: بيش از 95 درصد عمليات بانکي در تيرماه فقط از طريق ابزارهاي الکترونيک صورت گرفته است که اين امر از مراجعه حضوري افراد به شعب جلوگيري کرده و نشاندهنده نقش مثبت و کارآمد ابزارهای الکترونيکي است.
وي ارزش تراکنشها را در تيرماه معادل 133 درصد توليد ناخالص داخلي (GDP) عنوان کرد و افزود: يک ميليارد و 771 تراکنش به ارزش 233 هزار ميليارد تومان در تيرماه صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش 46 درصدي را نشان ميدهد.
مديرعامل بانک در معرفي شرکت ناواکو، عملکرد اين شرکت را در حوزههاي پرداخت الکترونيک مثبت ارزيابي کرد و افزود: شرکت ناواکو با 600 پرسنل و حضور فعال در 34 مرکز استان و همچنين 80 هزار پوز فعال در حال فعاليت است و توانسته دستاوردهاي خوبي در اين حوزه داشته باشد.
وي با معرفي بانک مسکن بهعنوان منضبطترين بانک در شبکه بانکي کشور افزود: بانک مسکن با ارايه تسهيلات در حوزه مسکن به بيش از 8 ميليون خانوار از 24 ميليون خانوار چيزي حدود يکسوم از مسکن خانوارها را تأمين مالي کند. همچنين اين بانک با تسهيلاتي که در بازار مسکن وارد کرده توانسته سهم بهسزايي در رشد و رونق اقتصادي
داشته باشد.
در ادامه اين جشنواره قادري معاون فني شرکت فناوري اطلاعات ناواکو به جشنوارههاي برگزارشده در اين خصوص اشاره کرد و افزود: از سال 94 که اين شرکت در حوزه پرداخت الکترونيک فعاليت خود را آغاز كرده است در راستاي افزايش رضايت مشتريان و همچنين قدرداني از آنها سه دوره جشنواره قرعهکشي برگزار کرده است.
وي گفت: نحوه اعطاي جوايز، تعداد و کيفيت آن در طول اين سه دوره برگزاري، مورد توجه مديران شرکت بوده است تا با برگزاري بهتر اين جشنوارهها، رضايت هر چه بيشتر مشتريان و پذيرندگان فراهم شود.