May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۴۹۳۹
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
0
راهکار یک نماینده برای کاهش قیمتپول‌نیوز - نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: ذخیره سازی کالا دردی از وضعیت اقتصادی درمان نمی‌کند و مردم با نخریدن کالا و محصولات می‌توانند مسئولان را ناچار به چاره اندیشی و تولیدکنندگان و فروشندگان را ناچار به کاهش قیمت کنند.

سیداحسن علوی گفت: اوضاع اقتصادی کشور به هم ریخته که بخشی از آن به دلیل شرایط تحریم‌هاست و گریزی از آن نیست، اما بخشی دیگر ارتباطی با تحریم‌ها ندارد و به دلایل داخلی مربوط می شود.

وی در خصوص شرایط اقتصادی کشور، اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها نشان دهنده این است که بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تمامی وزارتخانه‌هایی که با این مسئله در ارتباط هستند، نتوانسته‌اند قیمت صحیح و متعادلی ایجاد کنند و این مسئله بر اقتصاد تاثیر نامطلوب گذاشته است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به گرانی طلا و ارز در کشور اشاره کرد و افزود: بخشی از این وضعیت هم ممکن است سیاست جذب نقدینگی از جامعه باشد. اما این سیاست هر چه باشد، موجب شده قیمت‌ها افزایش پیدا کند و کسی نتواند نظارت درست و کافی بر آن داشته باشد.

این عضو فراکسیون مسقلین مجلس در ادامه با بیان این عقیده که متاسفانه آنچه در بخش اقتصاد و نظارتی ایجاد شده، باعث افزایش تورم شد، ناتوانی دولت در فعال کردن بخش خصوصی را یکی از دلایل تورم شدید و گرانی‌ها دانست و گفت: دولت باید حتما کاهش قیمت ارز را مورد توجه داشته باشد و با تعیین قیمت اجناس، نظارتی بی‌نهایت قوی ایجاد کند و با تمام قدرت از احتکار جلوگیری کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ورود دولت و قوه قضاییه در کنترل این وضعیت، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم دولت اراده‌ای برای کنترل وضعیت ندارد و اینکه چه سیاستی پشت این قضیه است ما را هم رنج می‌دهد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به تاثیر مسئله قاچاق اشاره کرد و گفت: چرا باید اجازه داده شود از مرزها سیب زمینی، گوجه و ... خارج شود و عراقی‌ها آن را با قیمت ارزان بخرند و کنترلی بر آن وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی می‌تواند این وضعیت را کنترل کند، بیان کرد: ابهاماتی در این خصوص وجود دارد و این‌که دولت چرا اقدامی در این مورد انجام نمی‌دهد جای سوال است.

وی با اشاره به این‌که بخشی از این مشکلات جنگ روانی است، خاطرنشان کرد: مردم هم در وضعیت ایجاد شده مقصر هستند چراکه با خرید محصولات و کالاهای گران قیمت، افزایش بیشتر قیمت‌ها را دامن می‌زنند.

علوی با اشاره به این‌که دست‌های پنهانی در کار است و مردم را به سمت ذخیره سازی سوق می‌دهند، یادآور شد: ذخیره سازی کالا دردی از وضعیت اقتصادی درمان نمی‌کند و مردم با نخریدن کالا و محصولات می‌توانند مسئولان را ناچار به چاره اندیشی و تولیدکنندگان و فروشندگان را ناچار به کاهش قیمت کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: