کد خبر: ۲۸۷۳۷۴
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
0
سهم 800 هزار دلاری ایران از فروش نقشه های دریاییپول‌نیوز - معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در دو سال گذشته کشور ایران موفق به تولید و انتشار ۴۲ سلول نقشه دریایی شده است و سهم کشور از فروش این نقشه‌ها حدود ۸۰۰ هزار دلار است.

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار در تهران، اظهار کرد: در نشست اعضای پریمار به جز بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل فنی و رعایت استاندارد های جدید تولید نقشه دریایی، درباره قیمت گذاری فروش این نقشه ها و سهم کشور تولید کننده از بازار جهانی نیز رایزنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته کشور ایران موفق به تولید و انتشار ۴۲ سلول نقشه دریایی شده است، سهم کشور از فروش این نقشه‌ها را حدودا ۸۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکید اعضای پریمار برای ارتقای استانداردهای تولید نقشه دریایی، تصریح  کرد: ایران به عنوان یکی از اعضای فعال موسسه دریایی پریمار ، به عنوان تنها کشور تولید کننده نقشه دریایی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان شناخته می‌شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر درباره مزیت این نقشه‌ها در ناوبری دریانوردان گفت: تولید و به روز رسانی نقشه های الکترونیکی دریایی این امکان را فراهم می‌کند تا دریانوردان همواره با تازه‌ترین تصحیحات و آخرین تغییرات در نقشه های دریایی سفرهای دریایی ایمن تر و بهتری داشته باشند.

حق شناس با تأکید بر اینکه تولید نقشه دریایی توسط کارشناسان ایرانی به جز اینکه یک مهارت قابل توجه و منحصر به فرد است، گفت: تهیه نقشه‌های دریایی این امکان را فراهم می کند تا صرفه و صلاح ایمنی و امنیتی کشور را در تولید این نقشه‌ها انعکاس دهیم و اختیار این نوع مسائل را خودمان به دست گیریم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: