کد خبر: ۲۸۷۸۶۴
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
0
پول‌نیوز -  با توافق انجام شده میان ایران و عراق، تعرفه مکالمه بین المللی میان دو کشور 50 تا 60 درصد کاهش یافت.

در همین راستا وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که به مناسبت مراسم زیارت اربعین حسینی (ع) نرخ مکالمه میان جمهوری اسلامی ایران و عراق نیم بها محاسبه می شود.

در این اطلاعیه به نرخ معمول و نهایی پس از اعمال تخفیف اشاره نشده است اما بر اساس اعلام شرکت های تلفن همراه نرخ یک دقیقه مکالمه با ایران در شرایط معمول 350 دینار (هر دلار 1200 دینار است) می باشد.

بر این اساس نرخ مکالمه با تلفن های همراه عراقی با ایران در ایام اربعین هر دقیقه 175 دینار خواهد بود.

در اطلاعیه وزارت ارتباطات عراق آمده است که تخفیف یاد شده به طور موقت و به مدت 14 روز (26 مهر ماه تا 10 آبان) اعمال خواهد شد.

در این بیانیه گفته شده است که دولت عراق همچنین 15 خط رایگان برای انجام امور مربوط به اربعین میان دو کشور تامین کرده است.

درهمین حال یک منبع مطلع ایرانی در عراق به ایرنا گفت که بر اساس توافقی که سال گذشته میان وزارتخانه های ارتباطات دو کشور انجام شد، دو طرف نرخ مکالمات چه در شبکه ثابت و چه همراه نیم بها کنند که ایران از سال گذشته آن را اجرا کرده است.

وی گفت: این تصمیم در ایران به شکل تعرفه های یک سوم قیمت اجرا شده است.

وی افزود: در حالی که تعرفه مکالمه تلفنی شبکه های همراه ایران با عراق دقیقه ای 30 هزار ریال در ایام عادی محاسبه می شود، این نرخ در ایام اربعین به 9 هزار ریال کاهش یافته است.

به گفته وی، همچنین تعرفه عادی مکالمه با تلفن ثابت به مقصد عراق نیز دقیقه ای 20 هزار ریال است که در ایام اربعین هفت هزار ریال محاسبه خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: