May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۸۸۴۳۶
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
0
 پول‌نیوز - گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه علاوه بر اینکه اجتماعی ترین وزارتخانه کشور به شمار می رود مهمترین مرکزی اقتصادی نیز است.

«محمد شریعتمداری» عصر شنبه در جلسه کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی پس از ابراز نظر نمایندگان موافق و مخالف اضافه کرد: اگر این بخش اقتصادی به طور کارآمد عمل نکند، به طور قطع و یقین نتیجه آن، محکومیت به توزیع فقر در بخش زیادی از جامعه است.

شریعتمداری افزود: نزدیک به نیمی از جمعیت کشورمان از اعضای رسمی صندوق های بازنشستگی، صندوق های تامین اجتماعی و صندوق های رفاهی به شمار می روند.

وی ادامه داد: این وزارتخانه مسوولیت و تکفل عدالت اجتماعی را به معنای عام دارد؛ یعنی عدالت در رسیدگی به امور قشر مولد جامعه و کارگران.

از شنیدن خرید و فروش پست مدیریت پشتم می لرزد 

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از اینکه درباره خرید و فروش پست مدیریت می شنوم پشتم می لرزد اما مطمئنم این اتفاق در سطح کلان رخ نمی دهد.

شریعتمداری افزود: وزارت تعاون بدون برنامه قابلیت اداره ندارد اما ما قوانین بالادستی داریم که به تایید رهبری معظم انقلاب رسیده و قانون برنامه توسعه نیز تصویب شده است. رییس قوه مجریه نیز برنامه هایی را تدوین و نکات 16 بندی را نیز پیش از این به وزیر پیشین کار (علی ربیعی) اعلام کرده بود. اکنون براساس اتفاقاتی که در اقتصاد رخ داده است در این برنامه ها تغییراتی را ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: اصل 29 قانون اساسی می گوید که تامین اجتماعی فراگیر در زمینه نیازهای مختلف اجتماعی حق همگانی است.

شریعتمداری تصریح کرد: در برنامه های تقدیمی به فعالیت های اجرایی اشاره کرده ام و نمایندگان موافق بخش هایی از آن را قرایت کرده اند که با افتخار به آن عمل خواهم کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: شریعتمداری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: