پول‌نیوز - قائم مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که یکی از محورهای سیاست راهبردی نظام در حوزه رسانه، سواد رسانه ای است.
 
حسین انتظامی روز شنبه در دومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی که در سالن همایش های سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، افزود: با توجه به اینکه فضای مجازی هم دارای فرصت و هم تهدید است، وقتی سواد رسانه ای توسعه یابد، آحاد مردم در زمینه بهره برداری از این فضا، با اطلاع و آگاهی بیشتر وارد می شوند و از جنبه های فرصت آن بهره برداری می کنند.

وی با بیان اینکه محور این همایش، در حوزه خانواده است، اظهار داشت: سواد رسانه ای امسال توسعه بیشتری یافته است چرا که دستگاه های مختلف، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و رسانه ها در این همایش نقش آفرینی کردند و نوعی هم افزایی ایجاد شده که امیدوارم منشا اثر باشد.

انتظامی گفت: وقتی از سواد رسانه ای سخن می گوییم، بیشتر جنبه های صیانت بخش آن را مورد توجه داریم. فضای مجازی می تواند فرصت خوبی باشد به شرط آنکه بتوانیم از حوزه سواد رسانه ای بیشتر بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۳-۴ سال گذشته در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه  سیاست های راهبردی نظام در حوزه رسانه کار می شد، چند محور مطرح شد بر این اساس که چون سواد رسانه ای جنبه صیانت بخش دارد، باید هر چه بیشتر به آن توجه شود، به همین دلیل می تواند به عنوان سیاست های راهبردی در حوزه رسانه تلقی شود.

دومین همایش سواد رسانه‌ای با موضوع خانواده  با هدف تبیین نقش و جایگاه مهم خانواده در عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای و تاکید بر رویکرد های آموزشی، شناختی و تربیتی از ۱۹ تا ۲۱ آبان در حال  برگزاری است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: