پول‌نیوز - در ابتدا لازم می دانیم که تعریف مختصری از کاتالوگ را برای شما رائه دهیم. درواقع کاتالوگ ها یک نوع دفترچه یا کتابچه جامعی می باشند که شرکت ها یا سازمان هایی محصولی را به مشتریان خود عرضه می کند، جهت معرفی خود و محصولاتشان از آن استفاده می نمایند. کاتالوگ ها برای ایجاد رابطـه میـان استفاده کنندگان و سازندگان است. بنابراین هر چه در طراحی و چاپ کاتالوگ دقت بیشتری داشته باشید و سعی شود که کاتالوگ جامع تر و با کیفیت تری به مشتری ارائه شود، در مقابل  مشتریان نیز راحت تر می توانند کالا یا محصول مورد نظرشان را انتخاب و خریداری نمایند. پس می توان گفت  طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ نقش مهمی در انتخاب و خرید مشتریان ایفا می کند.

در چاپ دیجیتال کاتالوگ چه مواردی را باید مد نظر داشته باشیم؟

یکی از بهترین شرکت های طراحی و چاپ دیجیتال کاتالوگ شرکت آرته چاپ (www. artechap.com) می باشد که با بهره گیری از متخصصان حرفه ای در زمینه طراحی کاتالوگ آماده خدمات رسانی به شما هموطنان عزیز می باشد. امیدواریم با ورود به وبسایت آرته چاپ و مشاهده نمونه کار های ارائه شده توسط آن ها از خدمات آرته چاپ استفاده نمایید.

ویژگی های یک کاتالوگ خوب
در این پاراگراف ویژگی های یک کاتالوگ خوب را ارائه می دهیم .
1-    مهم ترین ویژگی یک کاتالوگ خوب سادگی و قابل حمل بودن آن است که مخاطبان و مشتریان در زمان خیلی کم بتوانند آن را مطالعه کنند و تحت تاثیر آن بتوانند انتخاب و خرید نمایند.
2-    کاتالوگ های خوب معمولا داری ترکیب رنگی  4 تایی می باشد.

3-    باید به گونه ای کاتالوگ طراحی شود که تمام سوالات مشتری درمورد کالا یا خدمات را پاسخ دهد.
4-    نکته دیگر اینکه عکس های موجود در کاتالوگ باید با متن آن هماهنگی داشته باشد.
5-    کاتالوگ خوب نسبت به تراکت و پوستر باید اطلاعات و توضیحات بیشتری را رائه نماید.منظور این است که تیتر وار ارائه نشود و برای هر محصول حداقل توضیحات کوچکی بصورت مختصر و دقیق بیان گردد که مخاطب ترغیب به خواندن آن شود. دقت داشته باشید که این توضیحات نباید اغراق آمیز باشد و خریدار را به اشتباه بیندازد.

6-    برای اینکه کاتالوگ جلوه زیباتری پیدا کند، می توان ازیووی موضعی و با  روکش های سلفون استفاده نمود.

7-    همانطور که احتمالا خودتان نیز دیده باشید در طراحی کاتالوگ ، اغلب پراکنده گی محصولات و کالا ها به سبب حساسیت رقابت باعث سردرگمی و آشفتگی مخاطب در دریافت اطلاعات می شود و همین مسئله امکان دارد باعث شود که فرد مخاطب نتواند انتخاب درستی انجام دهد و در نتیجه اقدام به خرید محصول نکند. بنا براین جهت آسان سازی انتخاب کالا برای مخاطبان لازم است که محصولات بطور دقیق و شکیل و منظم در کاتالوگ قرار داده شوند.

اهمیت ترکیب رنگ در طراحی کاتالوگ
همانطور که در بالا ذکر شد ترکیب رنگی از همیت بالایی در طراحی کاتالوگ برخوردازر است که در این پاراگراف سعی می کنیم ویژگی های رنگ هایی که در طراحی کاتالوگ باید در نظر گرفته شودند را بیان می کنیم .

1- هر رنگ به تنهایی قادر است چیام خاصی را به مخاطب خود منتقل نماید
2- رنگ ها در 90 ثانیه اول مشاهده کاتالوگ بیشترین تاثیر را روی احساس مخاطب دارد.
3- شاید از نطر شما عجیب باشد اما تاثیر رنگ می تواند می تواند مخطب را به خرید کالا ترغیب نماید.

4- در واقع رنگ ها رفتار ما را نسبت به یک موضوع خاص را به صورت کامل نشان می دهند
با توجه به توضیحات بالا حتما متوجه شده اید که طراحی کاتالوگ یک کار کاملا حر فه ای و تخصصی است که طراح باید مهارت های زیادی در این زمینه داشته باشد تا بتواند بهترین و موثر ترین کاتالوگ را ارائه نماید.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: