کد خبر: ۲۹۱۰۶۱
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
0
ساعت‌های اولیه زمان طلایی برای درمان سکته مغزیپول‌نیوز - مسئول اعتباربخشی و کارشناس برنامه ۷۲۴ معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به این‌که هدف از نامگذاری هفته آخر آبان‌ماه به هفته استروک آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص این بیماری است، گفت: سکته‌های حاد مغزی اگر به موقع تا چهار ساعت اول پس از بروز علایم به بیمارستان‌های مجری کد 724 منتقل شوند در صورت واجد شرایط بودن قابل درمان و کنترل است.

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، «سهرابی» تصریح کرد: هم‌اکنون بیمارستان امام حسن(ع) شهرستان بجنورد مجری طرح 724 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفت روز هفته و 24 آماده پذیرش بیماران در ساعات اولیه استروک است تا بیشترین کمک درمانی را به این بیماران ارائه دهند.

این مسئول افزود: کد 724 به معنی آماده بودن بخش‌های اورژانس، آی‌سی‌یو، تصویربرداری، آزمایشگاه و حضور متخصص نورولوژی و نوروسرجری ، فوق تخصص گوارش و آی‌سی‌یو برای 24 ساعت شبانه‌روز به‌منظور درمان قطعی سکته‌های حاد مغزی است که از شروع علایم آنان کمتر از 4 ساعت گذشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این کد می‌توان لخته خون که عامل انسداد رگ خون‌رسان به مغز شده را با تزریق وریدی حذف و خون‌رسانی به بافت مغز را برقرار کرد و از این طریق بیمار به بهبودی کامل دست پیدا می‌کند.

به گفته وی، همه بیماران سکته مغزی که واجد شرایط دریافت داروهای ترومبولیتیک وریدی و ترومبوکتوم مکانیکی هستند، در این مرکز طی ساعات اولیه سکته بستری می‌شوند و همه اقدامات و خدمات درمانی در این بخش بر اساس پروتکل‌های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور انجام می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: