تحقق كامل و واقعي بيمه الكترونيكي در كشور مطابق با تحولات ضروري است
پول‌نیوز - وزير امور اقتصادي و دارايي در بيست و پنجمين همايش ملي بيمه و توسعه كه با شعار صنعت بيمه، نوآوري و فناوري اطلاعات برگزار شد، تاكيد كرد: در توسعه زير ساختها بايد به سمتي برويم كه بيمه الكترونيكي به معناي واقعي تحقق پيدا كند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز،دكتر فرهاد دژپسند در اين همايش كه با حضور معاون اول رئيس جمهور و فعالان صنعت بيمه كشور برگزار شد با بيان اين مطلب اظهار داشت: از اوايل دهه هشتاد برنامه ريزي براي پياده سازي بيمه الكترونيكي آغاز شد و امروز با توجه به تحولاتي كه داشتيم اين فرآيند بايد سرعت بيشتري بگيرد.

وي با اشاره به وجود يك حركت رو به جلو و اميد بخش در اين حوزه تصريح كرد: تا قبل از پايان دولت دوازدهم بايد به سطح استانداردهاي موجود دنيا در حوزه بيمه هاي الكترونيكي برسيم و پا به پاي تحولات نوي دنيا جلو برويم.

وزير اقتصاد با بيان اينكه اگر بخواهيم صنعت بيمه و نقش آنرا در رشد بسنجيم بايد عميق تر و دقيق تر آنرا مورد بررسي قرار دهيم، گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، در مواقع مختلف به دليل تحريم ها و فشارهاي خارجي مخاطراتي براي سرمايه گذاران و توليدكنندگان بوجود آمد كه در تمام اين برهه ها نقش بيمه ها در پوشش اين دغدغه ها و نااطميناني هاي غيرقابل كنترل بيشتر احساس مي شد.

دژپسند با تاكيد بر اينكه بايد نقش صنعت بيمه را در توسعه پررنگ تر كنيم، گفت: سرمايه گذاران و توليدگران از جمله اركان مهم و جدي اقتصاد هستند و نمي توانيم آنها را رها كنيم.

وي يكي از راهكارهاي حمايت از سرمايه گذاران و توليدگران را بهبود فضاي كسب و كار عنوان كرد و افزود: بايد احساس امنيت و مالكيت وجود داشته باشد و چيزي كه اين احساس و ادراك را ايجاد مي كند پوشش هاي صنعت بيمه است.

وزير اقتصاد با اشاره به نقش هسته هاي انديشه ورزي در توسعه و بروز شدن صنعت بيمه كشور تاكيد كرد: بايد از ظرفيت دانشگاهها، اساتيد و دانشجويان به نحو مطلوب استفاده كنيم و پژوهشكده بيمه بعنوان حلقه واسط بين بيمه و دانشگاه، از اين پتانسيل بعنوان يك بال جدي در نوآوري و افزايش ظرفيت پژوهشكده استفاده كند.

دكتر دژپسند در ادامه گفت؛ در صنعت بيمه، مهم اين است كه بتوانيم به اهداف مان دست پيدا كنيم، بدون اينكه منجر به توسعه تشكيلاتي و افزايش هزينه هاي آن شود، زيرا كاهش هزينه ها، يكي از اهداف مهم صنعت بيمه كشور محسوب مي شود.

وزير اقتصاد با بيان اينكه يكي از راهكاري اصلي تحقق اهداف صنعت بيمه، "خصوصي سازي" و نه صرفا "واگذاري" است، اعلام كرد: من حامل اين خبر خوش هستم كه بنا بر لايحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور مصوب هيات وزيران، باقيمانده سهام دولت در بيمه البرز نيز در سال آينده واگذار مي شود.

وي تاكيد كرد: واگذاري ها در همه حوزه ها، از جمله صنعت بيمه، بايد به نحوي صورت گيرد كه بخش خصوصي به معناي واقعي كلمه، احساس توليت پيدا كند.

وزير اقتصاد گفت: حركت به سمت تنوع و تكثر خدمات بيمه اي و استفاده از قابليت هاي علمي، فني و تكنولوژيك دانشگاه ها و بخش خصوصي، تنها راه تحقق ضريب نفوذ هفت درصدي بيمه ها در كشور است كه در برنامه ششم توسعه، پيش بيني شده است.

وي تصريح كرد: اين امر، هرگز با تك رشته اي و اجباري كردن برخي بيمه ها رخ نميدهد، بلكه ما نيازمند تجهيز صنعت بيمه، تنوع و تكثر موضوعي و رشته اي و كاهش هزينه هاي آن هستيم.

دژپسند با تاكيد بر لزوم استفاده موثر از صنعت بيمه براي رشد و توسعه كشور، يكي از دلايل عدم موفقيت ما در اين امر را، جذاب نبودن اين موضوع براي دست اندركاران بيمه اي خواند و گفت: معتقدم، بيمه مركزي جمهوري اسلامي مي تواند براي كوتاه مدت، از شركت هاي بيمه اي در برخي امور، حمايت كند.

وزير اقتصاد گفت: بايد از خودمان بپرسيم، چرا وقتي يك صنعت در كشور با مشكل مواجه مي شود، توجه همه به آن جلب مي شود ولي كسي مشكلات صنعت بيمه را چندان جدي نميگيرد؟

وي تصريح كرد: پاسخ اين سوال اين است كه صنعت بيمه هنوز نتوانسته خودش را ملكه ذهن مردم كند و اين مشكلي است كه بايد ما به دنبال راهكاري براي حل آن باشيم.
برچسب ها: بیمه البرز ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: