کد خبر: ۲۹۳۷۲۶
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
0
 پول‌نیوز -در تمام سمعک ها ، شما 5 عنصر اساسی را پیدا خواهید کرد : میکروفون ، تقویت کننده ، بلندگو(گیرنده) ، باتری و تراشه کامپیوتر(میکروچیپ) که توسط تیم حرفه ای مراقبت شنوایی برنامه ریزی شده است تا نیازهای فردی را برطرف کند.
میکروفن : بیرون از دستگاه شنوایی ، صدا را از هوا به گوش می رساند و امواج صوتی را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند.
میکروچیپ : به شما این امکان را می دهد که دوباره به جهان اطراف خود بپیوندید.
تقویت کننده : سیگنال های دیجیتال را تقویت می کند.
باتری : سمعک را فعال می کند.

گیرنده : بلندگو سیگنال های دیجیتال را به ارتعاش تبدیل می کند که از طریق گوش به مغز منتقل می شود.
اگر چه تمام سمعک ها یک ساختار مشابه دارند، کیفیت ضبط صدا و درک گفتاری بین دستگاه های مختلف تفاوت قابل توجهی دارد. هرچه کیفیت شنوایی بالاتر باشد، تجربه گوش دادن طبیعی تر خواهد بود. به این دلیل است که آنها ویژگی هایی مانند پهنای باند، تنظیم حجم خودکار، مدیریت نویز و... را ارائه می دهند.

پیشرفته ترین سمعک ها دارای طیف گسترده ای از گزینه های شخصی سازی و قابلیت اتصال بی سیم به تعدادی دستگاه مانند تلفن های همراه هستند.

فن آوری پیشرفته تری در مدل های جدید سمعک پیدا خواهید کرد. یک تیم حرفه ای مراقبت از شنوایی می تواند یک مدل سمعک را بر اساس نتیجه آزمون شنوایی به شما ارائه دهد.
سمعک ها مانند بسیاری از دستگاه های با تکنولوژی بالا (تلویزیون، تلفن، رایانه) یک انقلاب تکنولوژی عمده در دهه گذشته و به ویژه در چند سال گذشته تجربه کرده اند.

انواع سمعک
سمعک ها ، امروزه در انواع مختلفی از اندازه و سبک ها در بازار موجود می باشند. سمعک ها از نظر شکل ظاهری ، تکنولوژی ساختار و نوع مدار متفاوت هستند. در زیر یک لیست از انواع سمعک ارائه شده است :
•    آنالوگ
•    دیجیتال
•    هوشمند
•    سمعک قابل برنامه ریزی
•    بلوتوث دار
•    سمعک نامرئی
•    داخل گوشی
•    پشت گوشی
•    داخل کانال
•    جیبی
•    عینکی

تفاوت بین سمعک های آنالوگ و دیجیتال چیست؟
سمعک آنالوگ امواج صوتی را به طور مداوم بلندتر می کند. این سمعک ها اساسا تمام صداها (مانند گفتار و نویز) را تقویت می کنند. برخی از سمعک های آنالوگ قابل برنامه ریزی می باشند. آنها دارای یک میکروچیپ هستند که به شما کمک می کند تا تنظیمات را برای محیط های مختلف مانند مکان های آرام کتابخانه یا مکان های پر سر و صدا مانند رستوران و یا یک منطقه بزرگ مانند میدان فوتبال، برنامه ریزی کنید. سمعک قابل برنامه ریزی آنالوگ می تواند برنامه های متعددی برای محیط های مختلف ذخیره کند.

با تغییر محیط ، ممکن است تنظیمات سمعک با فشار دادن یک دکمه روی سمعک تغییر کند. سمعک آنالوگ کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سمعک های دیجیتالی دارای ویژگی های قابل برنامه ریزی آنالوگ هستند، سیگنال های صوتی را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کنند و یک تکرار دقیق صدا را تولید می کنند. تراشه های کامپیوتری در سمعک های دیجیتال، گفتار و دیگر صداهای محیطی را تحلیل می کنند. سمعک های دیجیتال برای پردازش پیچیده تر صدا در طول فرایند تقویت کننده امکان می دهد که عملکرد آنها را در شرایط خاص بهبود دهد (به عنوان مثال، نویز پس زمینه و کاهش سوت). آنها همچنین انعطاف پذیری بیشتری در برنامه های شنوایی دارند تا صدایی که می فرستند بتواند به نیازهای یک الگوی خاص از شنوایی برسد. سمعک های دیجیتالی برنامه های متعددی را ارائه می دهند. اکثر افرادی که به دنبال کمک های شنوایی هستند، امروزه تکنولوژی سمعک دیجیتال را مناسب تر می دانند.

سه نوع اختلال شنوایی وجود دارد :

گوش خارجی ، گوش میانی ، گوش داخلی
سمعک موجب تشدید ارتعاشات صدا می شود و سلول های بیرونی آسیب دیده را تقویت می کند. بسیاری از ابزارهای شنیداری امروز، کاربران را قادر می سازد از تمام جهات، در همه انواع محیط های صوتی و حتی زیر آب شنوایی داشته باشند.

مزایای استفاده از سمعک
تحقیقات انجام شده در مورد افراد مبتلا به کم شنوایی نشان می دهد که سمعک ها عامل مهمی در سلامت اجتماعی، احساسی، روحی و جسمی افراد می باشند.
•    صمیمیت و گرمی در روابط خانوادگی
•    سهولت ارتباط
•    قدرت کسب
•    احساس کنترل بر زندگی شما
•    مشارکت اجتماعی
•    ثبات عاطفی
یکی از بزرگترین نگرانی افرادی که از سمعک استفاده می کنند این است که آیا سمعک آن ها برای دیگران قابل مشاهده است؟
اگر هر سوال یا مشکلی درباره سمعک دارید میتوانید با شماره تلفن کلینیک شنوایی آوای امید  تماس بگیرید تا راهنمایی شوید


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: