April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۳۷۷۴
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
0
اسلامی گفت: مقرر شده لاستیک و مواد اولیه برای تولید آن در زمره کالا‌های اساسی قرار بگیرد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات آن انجام شود.
لاستیک در لیست کالا‌های اساسی قرار گرفتپول‌نیوز - محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه حمل‌ونقل صنایع وابسته با بیان اینکه محصولاتی که امروز در این نمایشگاه عرضه شد از محل ظرفیت‌های داخلی بوده و نشان دهنده خوداتکایی ما است، اظهار کرد:‌ تمامی این طرح‌های افتتاح شده پژوهشی بودند که به مرحله اجرا درآمدند.

وی تأکید کرد: توجه به صنایع داخلی برای پیشبرد حوزه حمل‌ونقل باید امسال و سال‌های آینده بیشتر مدنظر قرار گیرند.

اسلامی با بیان اینکه دولت امسال و سال‌های آینده از حوزه حمل‌ونقل بیشتر حمایت می‌کند، اظهار کرد: باید بتوانیم ناوگان را به صورت متوازن توسعه دهیم و در این بین توجه به ناوگان ریلی، باری، مسافری و ناوگان‌های دریایی و هوایی را بیشتر توسعه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:‌ امروز نخستین روز از هفته حمل‌ونقل است و در این هفته با تولیدکنندگان بخش خصوصی مذاکرات مهمی خواهیم داشت، همچنین خریداران بخش خصوصی و مصرف‌کنندگان ناوگان حمل‌ونقل با تولیدکنندگان مذاکراتی در طول نمایشگاه خواهند داشت.

اسلامی با بیان اینکه دولت از تمامی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بخش خصوصی حمایت خواهد کرد، افزود: برای تخصیص منابع از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی پیش‌بینی شده که هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان از این منابع بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار کرد: ما در شرایط کنونی نیاز داریم که با توجه به تحریم‌ها کیفیت تولید داخل را برای مصرف‌کنندگان و مردم ارتقا دهیم.

اسلامی افزود: رانندگان قشر زحمتکشی هستند که هم مسائل بیمه‌ای آنها را در نظر گرفته‌ایم و هم پشتیبانی مسائل لجستیک شامل لاستیک را برای آنها مورد توجه قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مقرر شده با همکاری تشکل‌های صنفی رانندگان، خواسته‌های مورد نیاز رانندگان را سرعت دهیم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی به واردکنندگان لاستیک ارز اختصاص داده است، گفت: دولت از تولیدکنندگان لاستیک حمایت خواهد کرد تا لاستیک با سرعت بیشتری به رانندگان تخصیص یابد.

اسلامی توضیح داد: مقرر شده لاستیک و مواد اولیه برای تولید آن در زمره کالا‌های اساسی قرار بگیرد و با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات آن انجام شود.

وی بیان کرد:‌ لاستیک در صورت پیمایش و داشتن تن کیلومتر و حمل بار به رانندگان تعلق خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازمان راهداری بر اساس سهمیه‌ای که وزارت صمت به این سازمان ارائه کرده، لاستیک را بین رانندگان توزیع خواهد کرد.
برچسب ها: لاستیک ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: