وزیر نیرو: صنعت آب و برق برای توسعه پژوهش فقیر نیستپول‌نیوز - وزیر نیرو گفت: باید منابع مالی لازم برای توسعه پژوهش تدارک دیده شود؛ صنعت آب و برق فقیر نیست و چارچوب قانونی و مقررات، موضوعی است که در عرصه پژوهش و فناوری باید به آن پرداخته شود.

رضا اردکانیان امروز در مراسم جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما این است که با این فرض که نتیجه کار پژوهش منجر به ارائه بهتر به لحاظ کیفیت و هزینه مناسب‌تر به مردم خواهد شد، راهکار قانونی لازم را فراهم کنیم و به این ترتیب نتیجه گشایش، انجام کار کمی نیز خواهد بود و بخشی از کیفیت تبدیل به منابع مالی خواهد شد.

به گفته وی برای توسعه فعالیت‌ها باید روی کیفیت و قیمت تمام شده محصول تاثیرگذاری را مشاهده کنیم و صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها را در راستای توسعه تحقیق و پژوهش در دستور کار قرار دهیم. انتظار مردم هم به عنوان مصرف‌کننده جز این نیست.

وزیر نیرو با بیان این‌که نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که بدون ارتباط مستقیم با فعالیت‌های پژوهشی در مسیر توسعه مرزهای دانش حرکت کنیم، تصریح کرد: موضوع آب و انرژی در زندگی امروز و فردای جامعه ما و دیگر جوامع اهمیت دارد، لذا با توجه به محدودیت این منابع در مقایسه با فزونی تقاضا و افزایش سطح زندگی، نیاز بیش‌تر  به نقش پژوهش در این عرصه احساس می‌شود.

او افزود: باید به همه تذکر دهیم که با تمرین بیش‌تر، هر طرحی را که مطابق برنامه آغاز می‌کنند و به پایان می‌رسانند، باید ارزیابی صحیحی از عملکردشان داشته باشند. هم‌چنین باید با قاطعیت بیش‌تری خود را موظف بدانیم که از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

اردکانیان، گفت‌: هرگونه مسامحه و سهل‌انگاری در انتخاب نیروی انسانی، نقش مخربی دارد. بنابراین باید در زمینه انتخاب نیروی انسانی در عرصه مدیریت آب و برق، دقت بیش‌تری صورت گیرد.

وی با تاکید بر این مساله که تحقیق و ساختار مناسب به معنای تضمین کافی برای به کارگیری تحقیق و پژوهش است، گفت‌: ما در هر دو عرصه‌ی منابع انسانی و ساختار، هنوز بعد از چهار دهه جای کار زیادی داریم که لازم است به این مساله توجه شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صنعت آب ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: