کد خبر: ۲۹۸۰۸۹
۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
0
وزیر راه با حضور در کارگاه قطعه یک آزاد راه تهران - شمال با روند ساخت و مشکلات اجرایی این پروژه آشنا شد
بازدید وزیر راه از آزادراه تهران- شمالپول‌نیوز - محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نیز محمد اسلامی را همراهی می‌کردند.
همچنین در جلسه‌ای که با مجریان طرح برگزارشد، وزیر راه و شهر سازی از نزدیک در جریان مشکلات اجرایی آزادراه تهران- شمال قرار گرفت و درخصوص اجرای طرح و پیشرفت عملیات اجرایی آن، دستورات لازم را صادر کرد.

گفتنی است؛ ​­ پروژه آزاد راه تهران ـ شمال که مقدمات ساخت آن از سال ۱۳۷۳ و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۵ آغاز شد، به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و اعتباری و پیچیدگی‌های فنی و تکنیکی از جمله ساخت بیش از یکصد کیلومتر تونل در این مسیر ۱۲۰ کیلومتری سالهاست که در حال ساخت است.

یکی دیگر از دلایل طولانی شدن زمان بهره برداری از این آزادراه، عدم اجرای تعهدات شرکت‌های پیمانکاری چینی بود که سرانجام، چندین سال قبل مقرر شد شرکت‌های ساخت و ساز ایرانی از جمله شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان اجرای این پروژه را برعهده گیرند.

آزادراه تهران ـ شمال از انتهای اتوبان آزادگان در شمال غرب تهران آغاز شده و بعد از عبور از شهرستانک، تهران را به شهر‌های غرب استان مازندران از جمله چالوس متصل می‌کند. کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت در این مسیر در مقایسه با جاده چالوس از جمله مزیت‌های این آزادراه محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: