May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش سقف کالای همراه مسافر، تاثیر به سزایی در توسعه اشتغال و گردشگری کیش دارد
پول‌نیوز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درنشستی با وزیر اقتصاد، مشاور رییس جمهور ومدیران عامل مناطق آزاد گفت: افزایش سقف کالای همراه مسافر، تاثیر به سزایی در توسعه اشتغال و خدمات گردشگری کیش دارد.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، دکتر غلامحسین مظفری در نشست مشترک شورای معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیران عامل مناطق آزاد کشور که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و نمایندگان حوزه‌های انتخابیه چابهار و ایرانشهر در مجلس، شنبه 13 بهمن به میزبانی منطقه آزاد چابهار برگزار شد با اشاره به مشکلات ارزی کشور اظهار داشت: ماموریت منطقه آزاد کیش توسعه گردشگری وتجارت است لذا اگر سقف کالای همراه مسافر افزایش قابل ‌توجهی پیدا کند، تاثیر زیادی در توسعه اشتغال و خدمات گردشگری در منطقه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: براساس برنامه ریزیها و به پشتوانه قوانین، مناطق آزاد باید از آزادی عمل برخوردار باشند، اما درحال حاضر شاهد هستیم قوانین و دستورالعمل‌های اقتصادی و تجاری سرزمین اصلی را در مناطق آزاد هم اعمال می‌کنند.

در این نشست احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با انتقاد از موانع پیش روی فعالان اقتصادی و چالش‌های به وجود آمده در فضای کسب‌ وکار مناطق آزاد گفت: اگر تجارت و کسب‌وکار در مناطق آزاد وجود داشته باشد، این مناطق می‌توانند خلأ بزرگ گردشگری و نشاط کشور را پر کنند.

گفتنی است نقش مناطق آزاد در کمک به دولت و کشور برای گذر از مشکلات اقتصادی، اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد ، حل مشکلات ایجاد شده برای تجار وفعالان اقتصادی درخصوص محدودیت های وارداتی وتبدیل مناطق آزاد کشور به پایلوت توسعه اقتصادی، زیرساختی، علمی، فناوری، صنعتی به همراه جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی از موضوعات بررسی شده توسط وزیر اقتصاد ودبیرشورایعالی مناطق آزاد در نشست با مدیران عامل مناطق آزاد ومسئولان استان سیستان وبلوچستان بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: