May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۹۹۴۸۵
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷
0
پول‌نیوز -جراحی زیباییی بینی یکی از جراحی‌های پر طرفدار شناخته می‌‌شود که به آن رینوپلاستی نیز می‌گویند و سالانه افراد زیادی این جراحی را در سراسر دنیا انجام می‌دهند. جراحی زیبایی بینی مراحل مختلفی دارد و طی چند قدم انجام می‌شود.

مراحل جراحی زیبایی بینی

سن مناسب جراحی زیبایی بینی
از طرفی رینوپلاستی یکی از جراحی‌های پلاستیک است که محدودیت سنی دارد. در این جراحی، دختران باید بالای 15 سال و پسران بالای 17 سال سن داشته باشند.

مراحل جراحی زیبایی بینی

قدم اول: انتخاب جراح بینی
به‌‌طور کلی جراح پلاستیک یا متخصص گوش و حلق بینی، از جمله افرادی هستند که می‌توانند جراحی زیبایی بینی را انجام دهند. انتخاب جراح بینی برعهده بیمار است که می‌تواند با تحقیق درباره سوابق جراحان بینی و مشاهده نمونه کارهای آن‌ها جراح مورد نظر خود را انتخاب کند.

قدم دوم: انتخاب مدل بینی
پس از مشخص شدن جراح بینی، بیمار با مشاوره  و راهنمایی جراح زیبایی بینی، نوع و فرم بینی مورد نظر خود را انتخاب می‌کند. فرم بینی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد؛ اما به‌طور کلی بینی به مدل‌های عروسکی، معمولی و نوک بالا نیز تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها مطابق با سلیقه بیمار و با تشخیص جراح انجام می‌شود.

قدم سوم: روز عمل و بی‌هوشی  
جراحی زیبایی بینی یکی از بی‌هوشی‌های کوتاه مدت شناخته می‌شود که مدت زمان بی‌هوشی در آن با توجه به بینی بیمار و تجربه جراح  معمولا بین دو الی سه ساعت طول می‌کشد.

نحوه انجام جراحی زیبایی بینی
جراحی زیبایی بینی به دو روش جراحی باز یا بسته انجام می‌شوند. هر چند در دو روش جراحی زیبایی، ساختار بینی تغییر کرده؛ اما نحوه انجام جراحی در این دو روش با یک‌دیگر متفاوت است. در روش جرحی زیبایی بینی باز، جراح پوسته بینی را از روی صورت برش داده تا به غضروف و استخوان‌های نهایی آن دست پیدا کند؛ در حالی که در روش جراحی زیبایی بینی بسته؛ تمام برش‌ها از داخل بینی ایجاد می‌شوند. در سبک باز جراحی زیبایی بینی جراح دید بهتری نسبت به بافت و ساختار بینی دارد و می‌تواند به راحتی تغییرات بینی را انجام دهد؛ در حالی که در روش جراحی زیبایی بینی بسته دید جراح محدود است؛ به‌طور کلی جراحی زیبایی بینی به روش باز مزایای زیادی دارد؛ اما پس از جراحی زیبایی بینی به روش بسته، بیمار ناراحتی، تورم و التهاب کمتری خواهد داشت.

اقدامات پس از جراحی زیبایی بینی
پس از انجام جراحی بینی، بیمار به بخش ریکاوری منتقل شده و پس از آن و در صورت علائم طبیعی بدن، از بیمارستان مرخص می‌شود. مرخص شدن بیمار به منظور بهبود کامل او و ترمیم شدن بافت بینی نیست؛ چرا که بافت بینی به دلیل ساختاری که دارد؛ حدودا چند ماه طول می‌کشد تا کاملا به حالت  طبیعی خود از نظر تنفس و شکل ظاهری باز گردد؛ بنابراین بیمار در این مدت باید نکات زیادی را رعایت کند و در صورت رعایت نکردن و عدم مراقبت از بینی، بیمار نمی‌تواند نتایج دلخواه خود را به دست بیاورد. از طرفی پس از جراحی زیبایی بینی بیمار باید از انجام هر گونه فعالیت و ورزشی که به بینی آسیب می‌زند خودداری کرده و در ساعاتی از روز بینی خود را با سرم مخصوص شستشو کند.

همچنین یکی دیگر از نکاتی که بیمار باید رعایت کند استفاده از قرص‌های آنتی بیوتیک است؛ چرا که ییک از چالش‌های بیماران پس از انجام جراحی زیبایی بینی، عفونت و التهاب بینی است که تنها راهکار برای جلوگیری از بروز آن استفاده از قرص یا داروهای آنتی بیوتیک می‌باشد. ضمنا بیمار تا مدتی پس از جراحی زیبایی بینی بهتر از انجام سفرهای طولانی مدت خودداری کرده و همین‌طوری برای خواب و استراحت شبانگاهی، طوری بخوابد تا نیم تن خود از پاها بالاتر قرار بگیرد. این کار باعث افزایش خون‌رسانی و اکسیژن به بینی شده و تنفس را راحت‌تر می‌کند.

نتیجه جراحی زیبایی بینی
تقریبا می‌توان گفت نتیجه جراحی زیبایی بینی به مدت سه ماه پس از انجام آن مشخص می‌شود؛ چرا که در این مدت بینی تورم و التهاب دارد. بنابراین نتیجه آن کاملا مشخیص نمی‌باشد. پس از اتمام دوره نقاهت، بیمار می‌تواند ساختار بینی خود را بررسی کرده و در صورت نارضایتی، جراحی زیبایی بینی را مجدد انجام دهد. تکرار جراحی زیبایی بینی تنها با رضایت بیمار و تجویز پزشک متخصص انجام می‌گیرد.
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.






ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: