کد خبر: ۳۰۲۳۴۱
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
0
مصرف گردو می‌تواند خطر افسردگی را کاهش دهدپول‌نیوز -در مطالعه‌ای اپیدمیولوژیک با استفاده از داده‌های مطالعات تغذیه و سلامت ملی «NHANES» مربوط به مصرف گردو و افسردگی، گروهی از دانشمندان در دانشگاه کالیفرنیا، دریافتند که نمرات افسردگی برای مصرف‌کنندگان گردو ۲۶درصد کمتر و برای مصرف‌کنندگان آجیل‌های دیگر ۸درصد کمتر از غیرمصرف‌کنندگان بود. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای همراه با روغن زیتون و آجیل‌ها با خطر افسردگیِ کمتر همبستگی دارند.

دکتر «لنور عرب» از دانشگاه کالیفرنیا و همکارانش تصمیم گرفتند بررسی کنند که آیا بخشی از این کاهش خطر به مصرف گردو برمی‌گردد. محققان داده‌های پروژه‌ی NHANES که از نمونه‌برداری بزرگی از جمعیت آمریکا به‌دست آمده را بررسی کردند. جذب مواد غذایی طی یک یا دو روز و همچنین علائم افسردگی ظرف دو هفته‌ی اخیر در بیش از ۲۶،۰۰۰ بزرگسال آمریکایی بررسی شد. شرکت‌کنندگان با استفاده از یک پرسشنامه‌ی پذیرفته شده رتبه‌بندی کردند که چند وقت به چند وقت، عواملی مثل بی‌علاقگی به انجام کارها، مشکل خواب یا خواب خیلی زیاد، احساس خستگی یا کم انرژی بودن و تمرکز ضعیف بر کارها را تجربه کرده‌اند. مصرف‌کنندگان گردو احتمالاً علاقه‌ی بیشتری به انجام فعالیت‌ها، سطوح انرژی بالاتر، درماندگی کمتر، تمرکز بهتر و خوش‌بینی بیشتری داشتند.

نمرات افسردگی مصرف‌کنندگان آجیل‌ها، به ویژه گردو، در مقایسه با غیرمصرف‌کنندگان به‌طور معناداری کمتر بود، حتی پس از کنترل سن، جنسیت، نژاد، درآمد، توده‌ی چربی بدن، مصرف دخانیات، مصرف الکل و وضعیت تاهل؛ به‌طور میانگین، مصرف‌کنندگان گردو تقریباً ۲۴ گرم گردو در روز میل می‌کردند. در حالی که رابطه‌ی بین مصرف آجیل و نمرات افسردگی برای زنان و مردان ثابت بود، این اثر در میان زنان قوی‌تر از مردان بود؛ این زنان علائم افسردگی بیشتر و مصرف داروهای ضدافسردگی بیشتری را گزارش دادند. گردو در مقایسه با آجیل‌های درختی دارای یک پروفایل اسیدچرب منحصربه‌فرد است؛ گردو غالباً شامل چربی‌های اشباع نشده از جمله مقدار قابل‌توجهی آلفا لینولنیک اسید امگا-۳ گیاهی است که بیشتر از آجیل‌های دیگر است.

دکتر عرب، می‌گوید: «بر اساس CDC، یک نفر از هر شش بزرگسال در دوره‌ای از زندگی دچار افسردگی می‌شود. پیدا کردن مداخلات کم‌هزینه مثل تغییرات غذایی آسان بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند شیوع افسردگی را کاهش دهد. گردوها قبلاً به دلیل نقش‌شان در سلامت قلبی - عروقی و شناختی بررسی شده بودند و اکنون رابطه‌ای بین گردو و علائم افسردگی مشاهده کرده‌ایم؛ یک دلیل دیگر پیدا کردیم تا گردو را در برنامه‌ی غذایی‌مان درج کنیم.»



منبع:مجله ایلیاد
برچسب ها: گردو ، سلامت ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: