April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۲۷۶۱
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
0
دو منبع آگاه خبر دادند ایالات متحده در نظر دارد از ماه می، با کاهش ۲۰ درصدی صادرات نفت ایران، میزان آن را به زیر ۱ میلیون بشکه در روز برساند.
پول‌نیوز - رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، در نظر دارد نهایتاً صادرات نفت ایران را کاملاً متوقف کند تا درآمد اصلی تهران را از دست آن خارج کند.

آمریکا می خواهد صادرات نفت ایران را به زیر 1 میلیون بشکه برساند

به احتمال زیاد آمریکا معافیت از تحریم‌های خود را برای اغلب کشورهایی که خریدار نفت ایران هستند، شامل بزرگترین خریداران آن، چین و هند، تمدید خواهد کرد. البته تمدید این معافیت‌ها به شرط این خواهد بود که کل صادرات ایران به صورت تجمعی از ۱ میلیون بشکه در روز کمتر شود. این میزان ۲۵۰ هزار بشکه در روز کمتر از مقدار صادرات کنونی ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز ایران است.

یکی از منابع گفت: هدف ما در حال حاضر این است که تولید نفت ایران را به زیر ۱ میلیون بشکه در روز کاهش دهیم. این منبع آگاه اضافه کرد: دولت ترامپ نگران است با فشار آوردن برای قطع کامل صادرات ایران، باعث جهش قیمت نفت در جهان شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: