کد خبر: ۳۰۴۱۸۵
۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
0
پول‌نیوز - فرماندار اهواز با اشاره به مسدودسازی زهکش نیشکر دهخدا در غرب اهواز گفت: سطح آبگرفتگی در محله های عین 2 و محله های اطراف آن بیش از 50 سانتیمتر کاهش یافته است.

جمال عالمی نیسی روز جمعه بیان کرد: یکی از محل های نفوذ سیلاب به محله عین 2 اهواز زهکش شرکت نیشکر دهخدا بوده که پنجشنبه شب عملیات خاکریزی و انسداد آن به پایان رسید و سطح آب در این محله رو به کاهش است به طوری که تاکنون 50 تا 70 سانتیمتر کمتر شده است.

وی همچنین گفت: سیلاب هایی که از طرف مزارع نیشکر دهخدا جریان یافته ممکن است برای تعدادی از روستاهای بخش مرکزی اهواز و روستاهای شهرستان باوی مشکل آفرین شود که مقرر شده این مساله در جلسه ای با حضور فرمانداران اهواز و باوی بررسی شود و راهکاری برای جلوگیری از آسیب به روستاها اعمال شود. 

بر اساس این گزارش، از بامداد یکشنبه سیلاب کرخه و دز به اهواز رسید و مناطقی در غرب و شمال غرب این شهر را فراگرفت. در روزهای اخیر سیلاب جاده اهواز - شوش را مسدود کرد و از طریق کانالی موسوم به «کانال سلمان» وارد محله عین 2 اهواز شد. دستور تخلیه فوری محله های عین2، گلدشت، کوی سیاحی، کوی سلیم آباد و کوی سادات چهارشنبه گذشته از سوی استاندار صادر شد.

علاوه بر رودخانه کارون که از مرکز شهر اهواز می گذرد، با سرریز کانال شهید چمران و سلمان که از کرخه تغذیه می شوند، و نیز به هم پیوستن کرخه و دز، اینک این رودخانه ها هم در اهواز جاری شده اند.

در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، دستور تخلیه هفت شهر و 250 روستای خوزستان صادر شده و تا کنون 105 روستا را سیلاب گرفته است. به گفته وزیر کشور 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب هستند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: اهواز ، سیلاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: