May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۴۴۱۳
۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
0
جودی گفت: هم اکنون خسارت بیش از ۱۴۲ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در ۲۵ استان کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.
پول‌نیوز - مجید جودی، مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد اظهار کرد: میزان خسارت‌های ناشی از سیل و آبگرفتگی در این مناطق بطور دقیق مشخص شده است.

وی گفت: کشور از اواخر سال گذشته و اوایل امسال با بارش‌های سیل آسا مواجه و منجر به خسارت بخش مسکونی و تجاری در ۲۵ استان شد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: این بنیاد از همان ابتدا پابه پای دستگاه‌های امداد و نجات برای خدمات رسانی به مردم سیل زده در کشور حضور پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: کارشناسان این نهاد انقلابی بلافاصله پس از مساعد شدن شرایط محیطی در برخی از مناطق کار ارزیابی خسارت ناشی از سیل را آغاز کردند.

جودی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۴۲ هزار واحد مسکونی در ۲۵ استان مورد ارزیابی قرار گرفته و میزان خسارت‌های ناشی از سیل و آبگرفتگی در این مناطق بطور دقیق مشخص شده است.

وی تصریح کرد: کار ارزیابی خسارت واحد‌ها در برخی از روستا‌ها به خصوص در استان خوزستان به واسطه فراهم نبودن شرایط محیطی هنوز انجام نشده است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بطورکلی ۹۵ درصد ارزیابی‌ها در مناطق خسارت دیده ناشی از سیل تاکنون در کشور به اتمام رسیده است.

وی افزود: متاسفانه بر اثر بارش باران و وقوع سیل ۵۶ هزار و ۵۷۵ واحد در این ۲۵ استان بطور کامل از بین رفته که از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۳ واحد در مناطق شهری ۴۶ هزار و ۳۳۲ واحد نیز مربوط به مناطق روستایی است.

جودی اظهار کرد:  ۸۶ هزار واحد خسارت دیده از سیل در سطح کشور نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مناطق به دلیل شرایط محیطی برای ارزیابی هنوز مهیا نیست، گفت: پیش بینی می‌شود تعداد واحد‌های خسارت دیده ناشی از سیل و آبگرفتگی با احتساب فراهم شدن ارزیابی‌ها در این مناطق به ۱۵۰ هزار واحد برسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: