کد خبر: ۳۰۶۱۴۳
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
0
ندیمی گفت: موضوع سهیمه‌بندی بنزین به عنوان یک محور گفتگو همچنان وجود دارد، اما در حوزه اجرایی هنوز تحقق پیدا نکرده است.
پول‌نیوز - ابوذر ندیمی، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  هر تصمیمی ادله‌ای دارد و در خصوص بنزین، نیازمند اعمال یک فرآیند در حوزه تصمیم‌گیری هستیم که بر اساس واقعیت‌های مختلفی از جمله واقعیت‌های اقتصادی و فرهنگی، قیمت گذاری صورت می‌گیرد و این واقعیت‌ها سبب شده، در چند سال گذشته سهیمه‌بندی بنزین صورت نگیرد.

سهیمه بندی بنزین هنوز به مرحله اجرا نرسیده است

وی بیان کرد: سهیمه‌بندی بنزین پیش از اینکه اجرایی شود، یک نظر کارشناس محسوب می‌شود و تا زمانی که اجرا نشده نمی‌توانیم در مورد آن به عنوان یک ضرورت صحبت کنیم. موضوع سهیمه‌بندی بنزین پروسه‌ای را طی کرده و ممکن است زمان، اشکال و کیفیت اجرای آن تغییر کند و برای تعیین زمان و کیفیت اجرای آن نیاز به توافق نظر در دولت داریم.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد:  موضوع سهیمه‌بندی بنزین به عنوان یک محور گفتگو همچنان وجود دارد، اما در حوزه اجرایی هنوز تحقق پیدا نکرده و در واقع هنوز درباره جزئیات اجرایی این اقدام تصمیم گیری نشده است و در حقیقت بیشتر ابعاد کارشناسی آن مطرح است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درباره آثار تورمی سهیمه‌بندی بنزین فکری شده است، گفت: این موضوع تازه‌ای نیست و مسئله سهیمه‌بندی برای کالاها و خدمات مختلفی در گذشته اجرایی شده است. سهیمه‌بندی گاهی به دلیل کنترل قیمت اعمال می شود و گاهی برای کاهش مصرف یک کالا و برای جلوگیری از آثار بعدی آن مانند کاهش آلودگی یا کاهش قاچاق سوخت، صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: