کد خبر: ۳۰۶۳۷۰
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
0
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید این امکان فراهم شود تا کران بری یا کابوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک صورت گرفته و ترانشیپ کالا نیز تقویت شود.
پول‌نیوز - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه توسعه بنادر کوچک یکی از اولویت‌های امسال سازمان است، گفت: برنامه‌ریزی دقیقی در مورد بنادر کوچک انجام شده و تقویت کابوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه حمل و نقل پول‌نیوز، محمد راستاد ‌‌با اشاره به اینکه بخشی از مراودات منطقه ای کشور اعم از صادرات و واردات از طریق بنادر کوچک انجام می‌شود، اظهار کرد: در عین حال بخش قابل توجهی از اشتغال‌زایی در سواحل و رونق اقتصادی این مناطق از طریق بنادر کوچک محقق می شود.

تقویت حمل و نقل کالا بین بنادر اصلی و کوچک

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی همه تلاش خود را به کار گرفته و با برنامه‌ریزی دقیق زمینه را فراهم می‌کند تا ناوگان سنتی و تجارتی با ارائه بهترین تسهیلات و امکانات، تردد خود را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از ناوگان سنتی و سبک در سواحل جنوبی کشور، به فعالیت های تجاری و حمل و نقل دریایی مشغول هستند، بیان کرد: باید این امکان فراهم شود تا کران بری یا کابوتاژ کالا بین بنادر اصلی و کوچک صورت گرفته و ترانشیپ کالا نیز تقویت شود.

راستاد تاکید کرد: علاوه بر این باید با استفاده از ظرفیت بنادر کوچک، جابه‌جایی کالا در کرانه و به صورت ترانشیپمنت هم مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر کوچک را به عنوان یک اولویت در سال جاری تعریف کرده است، اضافه کرد: توجه هرچه بیشتر به بنادر کوچک موجب می‌شود تا این بنادر بتوانند با کیفیت خوبی در بخش حمل و نقل دریایی فعالیت کنند، مسئله ای که موجب می‌شود به مرور زمان و متناسب با تقاضاهای موجود، توسعه بنادر کوچک انجام شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: