April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۰۶۸۸۰
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
0
پول‌نیوز - معاون اول رئیس جمهور در این تماس ضمن ابراز همدردی با خسارت‌دیدگان این حادثه، از سرعت عمل نیروهای آتش‌نشانی و امدادی و هماهنگی دستگاه‌ها در مدیریت مطلوب عملیات قدردانی کرد.

اسحاق جهانگیری همچنین اظهار داشت: هیأت دولت، مساعدت لازم در خصوص تأمین هزینه‌های مرمت بازار تاریخی تبریز، ابنیه و مغازه‌های آسیب‌دیده را پیگیری می کند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این تماس تلفنی گزارشی از عملیات نیروهای امدادی برای مقابله با حادثه آتش‌سوزی در بازار تبریز ارائه کرد و گفت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع نیروهای امدادی، این آتش‌سوزی در کمتر از چهار ساعت مهار شد.

محمدرضا پورمحمدی افزود: در این حادثه بیش از 120 مغازه دچار آسیب شدند که 90 مغازه تحت پوشش بیمه قرار دارند و با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده است که تمامی خسارات این واحدها از سوی شرکت‌های بیمه جبران شود.

وی اظهار داشت: برای ادامه فعالیت این واحدها نیز مغازه جایگزین به صورت رایگان به مدت یک سال در اختیار صاحبان آنها قرار می‌گیرد.

آتش‌سوزی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی تبریز از ساعت 22 چهارشنبه 18 اردیبهشت آغاز و پس از 5 ساعت مهار شد، اما لکه گیری آتش توسط آتش نشانان تا بعد از ظهر پنجشنبه ادامه داشت.

بازار بزرگ تاریخی تبریز به عنوان بزرگ ترین بازار سرپوشیده جهان با وسعتی افزون بر 27 هکتار به شماره 1097 در شهریور سال 1354 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

این مجموعه در مرداد ماه 1389 نیز به عنوان دوازدهمین اثر جهانی ایران در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: