May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز - اولین دارویی که برای توقف مقاوم شدن سلول‌های سرطانی به درمان در نظر گرفته شده، ممکن است ظرف دهه آینده در دسترس قرار گیرد.

موسسه تحقیقات سرطان اعلام کرده که ۷۵ میلیون پوند برای سرمایه گذاری بر روی این دارو اختصاص داده است.پروفسور پل ورکمن گفته که مقاوم شدن سلول‌های سرطانی در مقابل بعضی از دارو‌ها بزرگترین چالش در درمان این بیماری است. به گفته پرفسور ورکمن داروی تازه می‌تواند سرطان را در بلندمدت به یک بیماری قابل کنترل و در اغلب موارد قابل معالجه تبدیل کند.

محققان می‌گویند که درمان‌های موجود مثل شیمی درمانی بعضی از اوقات به نتیجه نمی‌رسد به دلیل این که کشنده‌ترین سلول‌های سرطانی خودشان را با دارو‌ها تطبیق می‌دهند و زنده می‌مانند که این باعث می‌شود بیماری عود کند.پروفسور ورکمن می‌گوید توانایی سلول سرطانی به تطبیق دادن خود با دارو و در نتیجه مقاوم شدن در برابر درمان باعث مرگ بسیاری از بیماران بر اثر سرطان شده و بزرگترین چالش در غلبه بر این بیماری است.

او گفته: موسسه تحقیقات سرطان، به طور کلی نگرش ما در مورد سرطان را تغییر می‌دهد به طوری که تمرکز ما عمدتا بر روی پیش‌بینی چگونگی رشد مجدد سلول‌های سرطانی صورت می‌گیرد تا بتوانیم از مقاومت آن‌ها در مقابل دارو جلوگیری کنیم.این موسسه گفته که قصد دارد ۱۵ میلیون پوند دیگر برای مرکز تازه خود جمع‌آوری کند. این مرکز که در ساتن در جنوب لندن است بر روی دارو‌های جدید تحقیق می‌کند و قصد دارد ۳۰۰ متخصص را در زمینه‌های مختلف برای کار بر روی این موضوع گرد هم آورد.


منبع: بی بی سی
برچسب ها: سلول سرطانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: