کد خبر: ۳۰۸۴۶۱
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
0
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی: وزارت نفت ۲۰ طرح اولویت‌دار را تا ۱۴۰۰ اجرایی می کند، سه طرح تا پایان سال ۹۸ و مابقی در سال ۹۹ کامل می‌شود
پول‌نیوز - بهزاد محمدی بابیان اینکه در صنعت پتروشیمی اکنون ۶۴ طرح در حال اجراست که از ۲۰ تا ۹۹ درصد پیشرفت دارد و ۴۰ طرح مجوز دریافت کرده‌اند و کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند افزود: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا در ابتدای ۱۴۰۰ ظرفیت تولید پتروشیمی کشور از ۶۵ میلیون تن به ۹۲ میلیون تن افزایش قطعی خواهد رسید و در این شرایط محصول قابل فروش به ۵۱ میلیون تن و سطح درآمد کشور در زمینه صنعت پتروشیمی به ۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

اجرای 20 طرح پتروشیمی تا سال 1400 در ایران

وی افزود: از ۶۴ طرح مذکور ۶ طرح مربوط به تأمین خوراک است که ۱۵ میلیون تن خوراک تأمین می‌کند و پنج طرح زیرساختی بوده و ۴۵ طرح باقی مانده در دستور کار ویژه صنایع پتروشیمی برای پیگیری قرار دارد.

معاون وزیر نفت گفت: چنانچه هیچ پروژه‌ای تا سال ۱۴۰۳ تعریف نشود، ظرفیت تولید در ۱۴۰۳ به ۱۳۰ میلیون تن می‌رسد و به بیان دیگر ۹۵ درصد به ظرفیت تولید افزوده می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه اکنون ۵۵ مجتمع پتروشیمی در کشور وجود دارد، افزود: ظرفیت سالانه صنعت پتروشیمی در کشور ۶۵ میلیون تن است که بخش عمده آن در صنعت مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه محصول قابل فروش در صنعت پتروشیمی کشور در سال ۳۱ میلیون تن است، عنوان کرد: از این میزان ۲۲ میلیون تن صادر می‌شود و ۳۰ مقصد صادراتی وجود دارد.

محمدی با اشاره به اینکه مجموع درآمد کشور از صنعت پتروشیمی ۱۷ میلیارد دلار است که ۱۲ میلیارد دلار سهم صادرات است گفت: در زمینه درآمد صنعت پتروشیمی در مقایسه با تجارت جهانی باید بسیار تلاش شود که این صنعت رشد یابد.

محمدی با بیان اینکه پتروشیمی به عنوان بزرگ‌ترین مرجع صادراتی کشور مورد توجه است عنوان کرد: مصمم هستیم در سال‌های پیش رو با رشد قابل توجهی این صنعت را به عنوان منبع درآمد و اشتغال مورد توجه قرار دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: