April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۱۰۷۲۸
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
0
کارگر با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع میوه های تابستانه وجود ندارد، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو هلو نسبت به مدت مشابه هفته گذشته یک هزار تومان افزایش و مابقی تغییری نداشته است.
پول‌نیوز - اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: قیمت برخی اقلام میوه نسبت به هفته گذشته همچون هندوانه ۲۰۰ تومان کاهش و هلو یک هزار تومان افزایش داشته، نرخ سیب زمینی تغییری نداشته و همچنان بالاست.

آخرین وضعیت میوه و تره بار در بازار

آخرین وضعیت میوه و تره بار در بازار

وی نرخ هر کیلو انگور یاقوتی را ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم آلبالو ۸ تا ۱۲ هزار، آلو شابلون ۹ تا ۱۳ هزار، توت سفید ۵ تا ۸ هزار، توت فرنگی سنندج ۷ تا ۱۲ هزار، توت فرنگی کرج ۱۰ تا ۱۸ هزار، خیار بوته‌ای ۲ تا ۴ هزار، موز ۹ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰، خربزه یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، طالبی ۲ تا ۴ هزار، طالبی شاه پسند ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، ملون ۲ تا ۴ هزار و هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ سایر میوه‌های تابستانه افزود: هم اکنون هر کیلو زرد آلو با نرخ ۵ تا ۱۲ هزار، سیب گلاب ۱۲ تا ۲۰ هزار، شلیل شبرنگ ۱۰ تا ۱۵ هزار، گوجه سبز برقان ۵ تا ۱۲ هزار، گوجه سبز شمال ۳ تا ۷ هزار، گیلاس تکدانه ۱۴ تا ۲۲ هزار، گیلاس صورتی ۱۰ تا ۱۴ هزار و هلو ۵ تا ۱۲ هزارتومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، برگ مو ۵ تا ۱۶ هزار، پیاز زرد یک هزار تا ۲ هزار و ۸۰۰، پیاز شیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، سیر خشک ۵ تا ۱۰ هزار، سیب زمینی نو ۵ تا ۷ هزار، غوره آبگیری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، غوره عسگری ۶ تا ۱۰ هزار، فلفل تند ریز ۶ تا ۱۰ هزار، فلفل دلمه سبز ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و فلفل شیرین ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: هر کیلو کاهو پیچ سالادی با نرخ یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کرفس ۲ تا ۴ هزار، کلم بروکلی ۸ تا ۱۳ هزار، کلم سفید و قرمز یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، لوبیا سبز ۱۰ تا ۱۳ هزار و هویج ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

کارگر نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن را ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به دلایل گرانی هویج در روز‌های اخیر گفت: قیمت هویج در مقطع تابستانه به سبب ازدیاد تقاضا و کاهش کشت در روز‌های اخیر نسبت به یک ماه گذشته ۲ هزار تومان افزایش داشته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های تابستانه نداریم، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید، نه تنها در توزیع محصولات باغی کمبود نداریم بلکه با مازاد تولید مواجه هستیم، ضمن آنکه قیمت محصولات باغی به سبب تورم بخش کشاورزی و افزایش هزینه‌های تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل طبیعی است.
برچسب ها: قیمت میوه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: